אנגלית לכיתה ו' דקדוק

אנגלית לכיתה ו' דקדוק

בכיתה ו' מתמקדים המורים באנגלית בבית הספר בעיקר בשיפור מיומנות הדיבור, קריאה וכתיבה. היה וילדכם מתקשה להבין את מה שנלמד בכיתה, או שיש לו קושי לקרוא את הטקסט ולכתוב באנגלית, כנראה שהוא זקוק לסיוע שלכם. כבר מכיתה ו' ברוב בתי הספר, המורים ישוחחו עם התלמידים רק באנגלית ויעשו שימוש בשפת האם רק במידה וזה משהו הכרחי. בכיתה ו' זה הזמן הנכון לסייע לכל ילד שמגלה קושי בכל הנוגע ללימוד אנגלית, משום שהוא נמצא לקראת חטיבת הביניים ששם כבר הרמה עולה, מה שיכול גם לעלות את הקושי בצמצום הפערים הכול על אנגלית לכיתה ו' דקדוק.

לימוד אנגלית לכיתה ו' שנה לפני כניסתם לחטיבה, התלמידים ילמדו בעיקר זמנים משתנים ויתמקדו בכל הנוגע לדקדוק ולאוצר מילים חדש, שכן הבנת החומר הדקדוקי המורכב יהווה בסיס איתן ויעזור לתלמידים עם כניסתם לקראת החטיבה, ולראשונה גם יצטרכו להתמודד עם קטעי הבנת הנקרא באנגלית. כמו כן, במרבית בתי הספר המורים לאנגלית לא ישוחחו בעברית בזמן השיעור וההסבר בכיתה יתבצע רק באנגלית, מה שעשוי גם להקשות אצל חלק מהתלמידים.

אנגלית לכיתה ו' דקדוק

הדקדוק בכיתה ו'

כאמור באנגלית בכיתה ו’ נכנסים עמוק יותר לכללי הדקדוק בשפה האנגלית, שיהיו אף מאתגרים לתלמידים רבים. מלבד ההיכרות שלהם עם הזמנים, עליהם יהיה לדעת לבצע התאמה נכונה למשפט ולעשות שימוש בכללי הדקדוק בצורה תקנית. דקדוק בסיסי הוא מאוד מהותי לכתיבה נכונה ולשיח נכון, ולכן חשוב לשים עליו את הדגש. כמו כן, על מנת להפנים את הדקדוק יש לתרגל אותו וככל שמתרגלים אותו כך מצליחים להפנים אותו.

מה לומדים בדקדוק בשלב הזה

הדקדוק בשפה האנגלית הוא מורכב מזמנים וממבנים שונים שגורמים לילדים רבים וגם למבוגרים לבלבול. הזמנים בשפה האנגלית הם – present simple ,present progressive ,future ,past simple, ואנגלית תקנית מוכרחה לשלב אותם בצורה נכונה. מוטב לבדוק שלכל אחד מהזמנים, קיימת נטייה אחרת כשהוא נאמר בצורת חיוב, בשלילה או בצורת שאלה.
Present simple – פעולות שמתקיימות בשוטף בצורה שגרתית וקבועה. על מנת להצליח לבטא פעולה בזמן זה, נעשה שימוש בגופים – I, you, we, They. לאחר מכן אנו נוסיף את האותיות S או ES ליתר הגופים. למשל: I play rami every day / we live in Tel Aviv.

Present progressive – פעולות שמתקיימות כעת, או שעתידות להתרחש ממש בעתיד הקרוב לבוא. על מנת לעשות שימוש תקני עם הזמן, יש להוסיף לפועל את הסיומת Ing.

לדוג' : you are sitting right now / I am going to on my friend house tomorrow.
Past simple – פעולות שהתקיימו בזמן עבר. בזמן זה נוסיף לפעלים את הסיומת ed, אולם יש מילים בעלות צורות הטיה שונות. בנוסף, ילמדו גם המילים was/were, שהמשמעות שלהם היא – הייתי, היה, הייתה, היו.
Future simple – פעולות שהתרחשו בעתיד. לזמן זה, נוסיף את המילה will לאחר כינוי הגוף. לדוג' – my friend will love you / I will drink this milk tomorrow.

מעוניינים לשפר את האנגלית של ילדכם לפני שהם עולים לחטיבה? בבית הספר ללימוד אנגלית של רן קרני מומחים בלימודי אנגלית בשיטות ייחודיות שמוכיחות את עצמן מדי שנה עם שיטות ללימוד אנגלית. אצלנו תמצאו את צוות המורים הטוב ביותר, בעלי הכשרה ייחודית ועם ניסיון מעל ל- 15 שנה, צוות מורים שילווה את ילדכם בלימודי האנגלית וספרות אנגלית, יטמיע בהם את כל נושא הדקדוק בצורה חווייתית ומאתגרת ויכין אותם לקראת החטיבה בצורה הטובה ביותר!

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button