לימוד אותיות אנגלית

לימוד אותיות אנגלית

הורים רבים מלמדים את ילדיהם אנגלית עוד בטרם הם התחילו את לימוד השפה בבית הספר. במציאות הדיגיטלית של היום, הילדים ייחשפו על בסיס יומיומי לשפה – הכתובה וגם המדוברת, ובדרך כלל זה יבוא מתוך סקרנות טבעית שתגרום להורים לחשוף – את כל 26 האותיות בשפה האנגלית! כידוע בשפה האנגלית יש 26 אותיות גדולות וקטנות וגם כיוון הכתיבה באנגלית הינו משמאל לימין. אז כיצד מנגישים לילד שלנו את השפה, מתי כדאי ללמד אותו את האותיות באנגלית? כל התשובות כאן.

לימוד אותיות אנגלית

באיזה גיל כדאי להתחיל ללמד ילדים אנגלית

התשובה לשאלה זו הינה פשוטה למדי – מתי שהילדים פשוט יבקשו זאת. כלומר, לא מומלץ יהיה למנוע מהם לימוד ושיעורי אנגלית לילדים מילדיכם מהסיבה שהם קטנים מדי, אלא בדיוק להפך כיום יש שיטות לימוד אנלגית לילדים קטנים. מומלץ לעלות בהם סקרנות למידה ודרכי פעילות משותפת אתכם – זה יעצים אותם ויאפשר להם להגיע לבית הספר לשיעור האנגלית הראשון שלהם עם המון ביטחון ומצוידים באוצר מילים בסיסי ועם היכרות של כל 26 האותיות.

אותיות קטנות אל מול אותיות גדולות

הדרך הנכונה ביותר ללמד את הילדים אותיות באנגלית היא באמצעות הצגה של אותיות ומילים בצורה חזותית. צרו טבלה עם כל האותיות הקטנות והגדולות. בשלב הראשוני, לא צריך להגדיר מטרה אחת, אלא ליצור עימם מפגש ראשוני.

מתי משתמשים באותיות הגדולות

בשמות של מדינות. לדוגמא: Sweden, England, Iceland, Israel, France
שמות של אנשים: Tommy, Idan , Erick, Anny, Michel
כל אות ראשונה בהתחלה של משפט – אות גדולה: How can help you, My name is
המילה I אני תהייה תמיד כתובה תמיד באות גדולה I help you , you and I, I sant you
ימים + חודשים: Sunday, Monday, May, November
שמות של מותגים: NIKE

אותיות אנגלית על קוביה

כיצד מתחילים ללמד את הילדים לדבר אנגלית ואת לימוד אותיות אנגלית

ראשית, יש להגדיר לעצמנו מטרות ברורות, ללמד את הילדים לכתוב באותיות גדולות וגם באותיות קטנות, להעשיר את אוצר המילים שלהם, ללמד מילים באנגלית לראשונה, לעבוד על הגייה נכונה של אותיות ומילים וכולי. לאחר מכן יש ליצור לוח זמנים שאליו יש להכניס את כל שעות הלמידה והתרגול. כמו לדוג' –
ביום שני: 15.00-16.00 שיעור אנגלית ביתי. 14:00-15:00 – תרגול באנגלית. לוח זמנים ברור ומוקפד, יגרום לילד להיות הרבה יותר מחויב לתהליך.

יש לזכור שבטרם מתחילים ללמד מילים והגייה חשוב להכיר בכל אותיות באנגלית. משחקים עם אותיות באנגלית יאפשרו לילד "גלישה טבעית" ללימודי האנגלית – גם בבית וגם כשיגיע לכיתה. היעד הינו לחשוף אותו למראה של האותיות, לצורה שלהן ולאפשרויות של אות קטנה/ גדולה.

כיצד ללמד את הילדים אותיות באנגלית ובכלל לימוד אותיות אנגלית

יש להגדיר שלוש אותיות חדשות ביום או אותיות חדשות בשבוע. לדוגמא: A, B, C, להציג גם את האלטרנטיבה של האות הקטנה – a, b, c לאפשר לילד לתרגל את הכתיבה שלהן במחברת כמו – 15 פעמים כל אות. כל אות חדשה תשתייך גם למילה כמו B – Bnana. בצורה הזו, הילדים יחשפו לאותיות וגם ילמדו מילים חדשות באנגלית. עוד דבר חשוב זה לחזק אותם בכל הצלחה.
עוד דרך שניתן ללמד ילדים באנגלית הינה כך – יש לבקש מהם לאסוף חמישה פריטים בבית שמתחילים באות הנלמדת – כמו פרי, רהיט, כלי מהמטבח, משחק וכולי. יש לכתוב את כל הפריטים שהם בחרו גם בעברית וגם באנגלית. כמו למשל: apple – תפוח, T shirt – חולצה. לאחר מכן יש לשנן את המילים ואת האות הראשונה וכך לחזור עליהן מדי כמה ימים.

מחפשים ללמד את ילדכם אותיות באנגלית? אצלנו בבית הספר ללימודי אנגלית של רן קרני תמצאו קורס חוויתי לילדים גם לימודי אנגלית מקוון ושיטות לימוד אנגלית לילדים באינטרנט וכן לימודים פיזית בבית ספר ששם דגש על לימוד אנגלית לילדים והאותיות באמצעות למידה חווייתית ואינטראקטיבית. הלימודים בבית הספר יעניקו לכל ילד את הקרקע הבטוחה ללימודי האנגלית ובעיקר מנעד כלים משמעותי שיסייע לו בהמשך חייו הבוגרים.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button