ספרי ילדים באנגלית

ספרי ילדים באנגלית | רן קרני

אתם מעוניינים ללמד את הילדים שלכם בבית אנגלית? לשוחח איתם. להשמיע להם שירים ולצפות עמם בתוכן – והכל באנגלית? כל זה נפלא, אולם חשוב לעשות דבר נוסף על מנת שהשפה הזו באמת תוטמע בהם בצורה האופטימלית ביותר ותהייה שגורה בהם לאורך שנים – קריאת ספרי ילדים באנגלית. קריאה של ספרים באנגלית תעשיר את אוצר המילים שלהם, תסייע להם לתרגל את חוקי הדקדוק ותגרום להם בעיקר לאהוב את השפה! יש היום היצע ספרי ילדים באנגלית מגוון ועשיר ביותר וכמעט כל ספר שאתם רק חושבים עליו תוכלו להזמין אותו ברשת. 

כמה הכנות מראש

לפני שאתם ממהרים להגיש לילד את הספר שרכשתם, חשוב שתקראו אותו בעצמכם. כדאי לוודא שאכן הרמה של האנגלית בספר תואמת את רמתו של הילד, שאוצר המילים ברובו מוכר לו, אחרת הילד ירגיש רוב הזמן שהוא לא מבין דבר. ודאו כי אתם מבטאים את המילים נכונה במידה ואתם אלה שהולכים להקריא את הסיפור וכן בדקו שהתוכן של העלילה אכן מתאים לתחום עולמות התוכן של הילד שלכם. 

כמו כן, חפשו תכנים שעוסקים בתחום ספציפי, כגון: עולם החי, מזון, חגים וכולי. ידוע שאוצר מילים יירכש תוך כדי הקשרים. כשהילד נחשף לאוצר מילים חדש בסיפור שהנושא שלו מפוקס, יהיה לו הרבה יותר קל לזכור מילים חדשות. בנוסף, מומלץ להקריא ספרים שיש בה חזרות על מילים וגם על מבנה תחבירי – חזרה הינה שיטה נפלאה להטמיע חוקי דקדוק. 

לגיל הרך – ספרים מוחשים באנגלית

עבור הילדים הקטנים שבחבורה, ניתן למצוא "ספרוני אצבע" איכותיים באנגלית. מדובר כאמור בספרים עם בובות אצבע שהופכת את כל החוויה לתיאטרלית, חווייתית ומסקרנת במיוחד. הצגה של התוכן בפני הילד  באמצעות דמות תיאטרלית תגרום לו למצוא עניין במהרה ולהיות קשוב לסיפור. נכון יהיה גם במקרה של ספרים שיש בהם דלת הזזה לדמויות או לתרחישים. עוד כדאי לשים לב במקרה של ילדים קטנים, זה שכל איור בספר משקף את העלילה בצורה ברורה ולא מופשטת מדי. ילד יסתמך שהאיור יתרגם עבורו את התוכן – וודאי כשמדובר בשפה שהיא לא שפת האם שלו. 

ספרים עם עלילה מוכרת 

במקרים רבים כדאי גם לבחור בספרים שהילד כבר מכיר את העלילה כמו ספרי ילדים קלאסיים או סיפורים מהתנ"ך, אגדות למיניהם או כל סיפור שבעבר נחשף אליו בעברית. כשתקריאו לו ספר שהוא מכיר הוא לא יתקל בקושי של הבנה מאחר והוא מכיר את העלילה והוא יהיה יותר קשוב למילים חדשות לניסוח ולאקצנט.

ספרים מומלצים באנגלית לגיל הרך: "טרופותי", "ארנב חרוזים", "הענק הגנדרן" וכו'. אלו ספרים של הסופרת  ג'וליה דונלדסון שאת רובם ילדים רבים כבר קראו בעברית והם מאוד אהודים בשל העלילה המצחיקה והטקסט המחורז – יש בו חזרות רבות על מילים ועל מבנה תחבירי והעלילה מתרכזת תמיד בנושא ספציפי. 

ספרים מומלצים באנגלית לגילאים  6-10:

  • Monsters Love Colors / Mike Austin,
  •   The Cat in the Hat / Dr. Seuss,
  •   Little Women / Louisa May Alcott

ספרים מומלצים באנגלית לגילאים 12 ומעלה:

  •  הסדרה של הארי פוטר, בילי אליוט. 

קראו גם:

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button