בגרות חמש יחידות באנגלית

בגרות חמש יחידות באנגלית

בגרות חמש יחידות באנגלית ידועה כאחת הבגרויות הקשות משאר התחומים בהם נבחנים לבגרות. יחד עם זאת, הבגרות באנגלית היא משמעותית גם להמשך הקריירה שלנו והיא אחד מתנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון. בזהה לבגרות במתמטיקה, גם למבחן בגרות באנגלית יש השפעה גדולה ברגע שתרצו ללמוד את אחד המקצועות שהפקולטה מציעה ולא פעם תדרשו להוכיח את רמת הידע בשפה על מנת להתקבל ללימודים גבוהים. יחד עם זאת, לאנגלית יש גם היבט חשוב במבחן הפסיכומטרי, ולימודי האנגלית בזמן התיכון יהוו כאמור את הבסיס לשפה, מה שישפיע ישירות על ההתקדמות האקדמאית והמקצועית של כל אחד ואחד.

שיפור אנגלית

למה הבגרות של האנגלית כל כך חשובה

התקדמות הטכנולוגיה ופריצת הגבולות בכל העולם, לצד כל תהליך הגלובליזציה והשימוש הרב ברשת האינטרנט, השפיע על כך שהאנגלית קיבלה מעמד של שפה אוניברסלית בכל העולם, כזו שכל אחד אמור להכיר ולדעת לדבר, לקרוא ולכתוב ברמה גבוהה על מנת להצליח להשתלב באחד המקצועות הבינלאומיים ובחברות ותאגידים שחולשים על כמה אזורים. יש היום לא מעט דרישה לאנשים שדוברים את השפה ברמה גבוהה, או בשפת אם והלימודים לקראת הבגרות חמש יחידות באנגלית יספקו את אבן הייסוד של השפה האנגלית של כל אחד והזדמנות למידה לעומקה של השפה, בין אם מבחינה דקדוקית, שימוש נכון ומדויק בזמנים, אוצר מילים וגם באופן ההגייה.

איך מורכבת בגרות 5 יחידות באנגלית

מבחן הבגרות באנגלית מורכב משבעה שאלונים, בעוד ששאלון C הוא שאלון שמשותף לרמת 3 יחידות ו – 4 יחידות לימוד, ושאלון E יהיה משותף לנבחנים ברמה יחידות – 4 וברמת יחידות – 5. מספר יחידות הלימוד קובע את השאלונים בהם כל אחד נבחן וכמובן גם את רמת המורכבות של המבחן. בכל יחידה המבחן עצמו מחולק לכמה חלקים שהם – הבנת הנשמע והנקרא, ומשימות כתיבה.
ברמת 5 יחידות, הבגרות תהייה מורכבת משלושה שאלונים: E, F ו-G, הבחינה תכלול קטעים של הבנת הנקרא, אולם גם הסתמכות על קריאה של טקסט או מחזה שאותם קראו הנבחנים לפני הבחינה. הבחינה תבדוק את יכולות ההתנסחות, את הבנת הנקרא של הנבחן, את אוצר המילים, את יכולות הדקדוק והניתוח הספרותי שלו בשפה האנגלית.

  • שאלון F (שאלון 406): שאלון זה מורכב מהתבססות על קריאה שקדמה למבחן של כמה טקסטים כגון: סיפור קצר או שיר, מחזה או רומן מוכר. בחלק זה נדרש להוכיח את הידיעה וההבנה של כל טקסט, בנוסף, נידרש יהיה לנסח תשובה ארוכה בכתב שתכלול את ניתוח הטקסט ועוד שאלות נוספות שיופיעו בבחינה ומטרתם לבחון את רמת יכולת הבנת הנקרא של הטקסט – שאלון זה ערכו 100 נקודות.
  • שאלון G (שאלון 407): שאלון זה מחולק לשניים, החלק הראשון יכלול קטע הבנת הנקרא, שאורכו 450-500 מילים, במהלך חלק זה נדרש יהיה להוכיח את הבנת הטקסט והבנת הנקרא – ערכו 60 נקודות.

החלק השני הינו משימת כתיבה באורך של 120-140 מילים, בחלק זה נדרש יהיה להוכיח את יכולות הכתיבה של הנבחן בדקדוק, בניסוח, את אוצר מילים שלו ואת העקביות. – ערכו 40 נקודות.

על אף שבגרות 5 יחידות באנגלית נחשבת לקשה, השימוש היומיומי שאנו עושים בשפה האנגלית, בין אם זה בזמן צפייה בתכנית או האזנה למוזיקה או שוטטות ברשת, גורם לכך שאוצר המילים שלנו מתרחב כל הזמן וככל שמתבגרים, האנגלית משתפרת. אולם, שיטת לימוד בבית הספר ללימודי אנגלית תספק הרבה יותר דגש על נושאים רלוונטיים לבגרות חמש יחידות כמו דקדוק וזמנים, הבנת טקסטים וניסוח תשובות וכדומה.

בגרות באנגלית מכילה מספר רב של נושאים ודורשת מהנבחן להוכיח שליטה מלאה בספרות האנגלית וידע רב. מעוניינים לעבור את הבחינה בהצלחה? אתם מוזמנים כבר עכשיו להירשם לבית הספר ללימודי אנגלית של רן קרני, כאן תמצאו צוות מורים מוכשר ושיעורים פרטיים באנגלית וכן שיעורים בקבוצות שמתנהלים בשיטות ללימוד אנגלית ייחודיות שיכנו אתכם להצלחה.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button