הבנת הנקרא באנגלית לכיתה ח'

תרגול אנגלית

שהשנה הראשונה בחטיבה מאחוריכם, וכעת, אתם עם צועדים לעבר שנת לימודים נוספת – כיתה ח'. מה האתגרים הטמונים במסגרת לימודי האנגלית בכיתה ח'? אם כן – אתם ממשיכים ללמדו אנגלית בהקבצה אליה אתם משויכים . הלמידה תהייה הרבה יותר אינטנסיבית, לפחות ארבע שעות לימוד שבועיות. יהיה צורך להתמודד עם כמות רבה ל משימות כמו  – קריאה של טקסטים, book report, דיונים וכולי והכי חשוב הוא להתמודד עם הבנת הנקרא באנגלית שזה למעשה הבסיס להכל.

אנגלית בכיתה ח' – מה צפוי לתלמידים?

אחד המטרות העיקריות בשלב זה של לימודי אנגלית בחטיבה, הוא הבנת הנקרא כשזה כולל את יכולת קראית טקסט, הבנה שלו והצלחה באיתור המידע הרלוונטי ומענה נכון על מגוון שאלות. כמו כן, גם יכולת ביטוי גבוהה באנגלית, לרבות יכולות שיח, הבנה של קטעי שמע באנגלית ומענה על שאלות רלוונטיות לטקסט. בנוסף, גם יכולת ביטוי בכתב באנגלית, תוך כדי שימוש באוצר מילים רחב והקפדה על חוקי הדקדוק.

הרחבת אוצר המילים לא תלויה רק בשיעורי האנגלית בבית הספר, להבדיל ממקצוע אחר שאותו לומדים במסגרת ביה"ס, אנגלית ניתן ללמוד גם באופן עצמאי במסגרת חוץ בית ספרית. כל תלמיד מוזמן להרחיב את אוצר המילים שלו לפי הקצב שלו, כשהוא מתבסס על רשימת אוצר המילים הרשמית שמיועדת לתלמידי כיתות ח'.

מה ניתן לעשות כדי לשפר את הבנת הנקרא?

כבר בחופש הגדול, בטרם עולים לכיתה ח', יש לעבור על רשימת אוצר המילים שמיועדת לכיתה ח' (מאות מילים). המטרה היא ליצור חשיפה לכל אותן מילים, כך שבמהלך שנת הלימודים הן לא תהיינה זרות. יש להציב מטרה של למידת כמות מילים מדי שבוע. עוד כדאי לצפות בסרט או סדרה בהיעדר תרגום. כמו כן, מומלץ לקרוא ספר קריאה שמיועד לרמה של כיתה ח'. לא נורא אם לא מבינים כל מילה ושורה – החשוב הוא להבין את קו העלילה יחד עם אוצר המילים שרכשתם. במידה ויש מילים שחוזרות על עצמן ואתם לא מכירים – כתבו אותן בצד, חפשו את התרגום במילון ושננו אותן.

הקבצות לימוד באנגלית

בכיתה ח', תהייה בדרך כלל אם לא קודם לכן, חלוקה להקבצות לימוד באנגלית לילדים – הקבצה א' והקבצה ב'. מיון התלמידים להקבצות לימוד שונות ומטרתו לספק תוכנית לימודית באנגלית שתהלום כל תלמיד ותלמידה. זאת ניתן לעשות לפי הממוצע של הציונים של אותו תלמיד. תלמידים שלומדים בהקבצה ב' ורוצים לעלות להקבצה א', יאלצו לעמוד בהצלחה במבחן מעבר שישקף את יכולותיהם הלימודיות ואת רמתם. על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה, כדאי לעבוד לצד מורה פרטי באנגלית שימקד את התגבור בהבנת הנקרא ובהרחבת אוצר המילים, העלאת הביטחון העצמי שבקרב התלמיד והכנתו המוקפדת למבחן המעבר.

בית ספר לאנגלית של רן קרני

מעוניינים שילדכם יעלה הקבצה? רוצים לשפר את האנגלית בכיתה ח'? בית הספר לאנגלית של רן קרני ישמח לסייע לכל תלמיד שעולה לכיתה ח' בשיפור מיומנות המקצוע ובחיזוק והעלאת הביטחון בקרב התלמיד – כל זה יקרה לאחר שיגרוף הצלחות במסגרת בית הספר וישפר משמעותית את אוצר המילים, חוקי הדקדוק והבנת הנקרא.

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button