תרגול אנגלית לכיתה ח'

תרגול אנגלית לכיתה ח' | רן קרני

בחלק מבתי הספר, כיתה ח' תהייה השנה השנייה של החטיבה ובמוסדות אחרים, מדובר בשנה אחרונה של היסודי. בכל צורה שנביט על שנה זו, מדובר בשנה מאתגרת מבחינת רמת הלימודים, מה שיבוא לידי ביטוי גם בלימודי האנגלית. כיתה ח' הינה קפיצת מדרגה מבחינת רמת החומר ואוצר המילים הנדרש בשלב זה במקצוע האנגלית. בנוסף, בכיתה ח' בכל בתי הספר, מתחלקים להקבצות – 5 ו- 4 ולעיתים גם שלוש, וגם הלמידה הרבה יותר אינטנסיבית – מעל לארבע שעות לימוד שבועיות. על כן, כל עניין התרגול באנגלית בכיתה ח' הינו משמעותי כפל כפליים. החומר שנלמד ואוצר המילים שנדרש הינו רב וכדי להטמיע את כל זה היטב בזיכרון ולהרגיש משופשפים עם בטחון בשיח ובדיאלוג ומוכנים לקראת כל מבחן, חשוב לתרגל אנגלית והרבה. בית הספר לא מאפשר את שעות התרגול הללו והוא רץ עם תכנית הלימודים קדימה – ולכן התרגול באנגלית צריך להיעשות לבד או באמצעות מקור חוץ. 

מה מצופה מתלמיד בכיתה ח'?

כאמור, שנה זו היא התחלה להכנה לקראת הבגרות באנגלית, לכן לימודי האנגלית בשנה זו יפגישו את התלמידים עם תכנים רבים ומאתגרים – טקסטים אותם יתבקשו לקרוא ברהיטות, אוצר מילים נרחב ויכולות שליפה שלהם. בנוסף, התלמידים ידרשו ליכולות ביטוי גבוהות באנגלית, לרבות בדיאלוג עם המורה והכיתה, הבנה של תוכן מורכב באנגלית ומענה נכון על שאלות, יכולות התבטאות גבוהות בכתב ובעל פה ובקיאות בכל חוקי הדקדוק. 

איזה דקדוק יש לתרגל באנגלית בכיתה ח'? 

כבר בכיתה ד' מתחילים ללמוד את חוקי הדקדוק באנגלית וכבר אז חשוב להתחיל לתרגל הרבה, על מנת שבכיתה ח' תהיה שליטה מלאה בחוקי הדקדוק, אולם בית הספר לא יכול לספק שעות תרגול הרבות שנדרשות לצורך זה ולכן יש למצוא דרכים אחרות לתרגל דקדוק. בכיתה ח' הדגש יהיה פחות על למידה של זמנים חדשים, אלא בעיקר על חזרה של כל הזמנים שנלמדו בשנים הקודמות, (present progressive ועד future simple), בנוסף, יתקיים מבחן על קטעי קריאה ושמע ארוכים יותר. כמו כן, בכיתה ח' נחשפים לראשונה לפעלים חריגים שמכונים – verbs v1 – v4. 

תרגול הוא הסוד

כאמור, תלמידים רבים חווים קושי באנגלית והסיבה לכך בדרך כלל היא היעדר תרגול. תרגול מקצועי באנגלית מטרתו להביא את התלמיד למצב שהחומר מוטמע בו היטב, הוא צובר ביטחון בשפה והיכולות שלו הופכות גבוהות יותר – על כן תרגול באנגלית בהחלט מתבקש, אם זה באופן עצמאי או באמצעות בית ספר לאנגלית שיש לו את כל הכלים והידע לסייע – ובפרט בשנה זו כשהבגרות באנגלית מתקרבת בצעדי ענק.  

רוצים לתרגל את האנגלית שלכם לקראת כיתה ח' או במהלך שנת הלימודים? רוצים לנסות לעבור להקבצה גבוהה יותר? זה בהחלט אפשרי – פנו אלינו עוד היום לבית הספר לאנגלית של רן קרני ואנו נדאג לסייע לכם לצלוח את מבחן המעבר ולהרחיב את אוצר המילים שלכם! רן קרני מנהל בית הספר לאנגלית, מגיע עם מעל ל – 15 שנות ניסיון בתחום לימודי האנגלית, בכל טווחי הגילאים ומנוסה בכל השיטות האיכותיות שמטמיעות את השפה הכל – כך חשובה בימינו.

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button