הבנת הנקרא באנגלית לכיתה ט'

הבנת הנקרא באנגלית לכיתה ט'

כיתה ט' היא אחת השנים מבין כל 12 שנות הלימוד המרגשת והמשמעותית ביותר. מדובר בשנת הלימודים האחרונה בחטיבת הביניים, והיא למעשה השלב האחרון לפני המעבר לתיכון! כל תלמיד שנמצא במעמד הזה וודאי נרגש ומתוח, כשהוא מבין שהציונים במקצועות השונים, ביניהם גם מקצוע האנגלית – עשויים להשפיע במידה רבה על תכנית הלימודים שלו בתיכון ועל ציוני הבגרות.

מה מצופה להבין באנגלית בכיתה ט'?

מכל תלמיד בכיתה ט', מצופה להראות יכולות גבוהות בשפה – החל מקריאה רהוטה של תכנים מורכבים, דרך ניהול דיאלוג באנגלית ועד למענה על שאלות לאחר שמיעה של תוכן באנגלית, שכל אלה תחת התחום של – הבנת הנקרא באנגלית. גם בכיתה ט' נמשכת מתכונת ההקבצות, כשבחלק מחטיבות ביניים ניתנת האפשרות לעבור בין ההקבצות, במטרה לשפר את רמת האנגלית ולהוציא ציון גבוה בבגרות.

בנוסף, בכתה ט' מסיימים ללמוד את חוקי הדקדוק ונותנים בעיקר מקום למענה על טקסטים מסוג אנסין. אנסין הינו טקסט שכולל קטע קריאה בכמה דרגות קושי כשלאחר קריאתו, יש לענות על שאלות שמשקפות את הבנת הטקסט. מלבד האנסין, התלמידים צריכים גם לשלוט באנגלית ברמת שיח ולדעת גם לנסח בעצמם טקסט כמו מכתב, ביקורת, חוות דעת וכולי.

כיצד ניתן לסייע לילדים באנגלית בכיתה ט'?

הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לוודא שילדכם קורא הרבה תוכן באנגלית. קריאת ספרים, מגזינים, בלוגים או כל תוכן שיעזור לו בפיתוח הבנת הנקרא, בהעשרת אוצר המילים החיוניים ובהתמודדות עם טקסט – אנסין. כמו כן, בכל הנוגע לאנגלית בכיתה ט', רצוי לבצע תרגול של שיחה והרבה. כדאי לעשות את זה במסגרת מתאימה כמו לימודים מחוץ לבית הספר, כמו קורס או שיעור פרטי באנגלית. ודבר נוסף ומשמעותי הוא הקפדה על תרגילי כתיבה עם דגש על חוקי הדקדוק. צריך לוודא שמתבצע שימוש נכון בזמנים ושכל משפט מנוסח באופן תקין. והכי חשוב זה לא לשכוח לעודד את התלמיד ולהגביר בו את תחושת ההצלחה והמסוגלות.

מה אם אני לא מצליח לעזור?

להורים רבים לא תמיד מתאפשר לעזור לילדיהם כפי שהיו רוצים ולעיתים גם הידע שלהם ממוגבל, לכן כדאי לאתר את הזמן בו יש להעביר את האחריות לידיים מקצועיות. אצלנו, בבית הספר לאנגלית של רן קרני, כל ילד יתרגל אנסין, כתיבה, הבנת הנשמע והבנת הנקרא. הלימודים יתקיימו בקבוצות קטנות, בהתאם לרמות לימוד והם יהיו מתכון מושלם להכנה ולמעבר לתיכון. יש שישאלו אם לא מאוחר מדי בשלב זה – אז ממש לא. תמיד אפשר לשפר את האנגלית ובטח לפני בחינת הבגרות הקרבה. מורה פרטי, לימודי און ליין או לימודים במסגרת קבוצה – תמיד יסייעו לתלמיד לשפר יכולות ומיומנות בשפה.  

מתי מומלץ להסתייע בבית הספר לאנגלית של רן קרני?

  • כשמעוניינים לעלות הקבצה (מומלץ כבר בחופש הגדול להתחיל)
  • כשרוצים לשפר את מיומנות קריאת טקסט באנגלית- unseen
  • כשמעוניינים לשפר את מיומנויות הבנת הנקרא
  • כשרוצים לשפר דיאלוג ושיח – המורה הוא האדם המדויק לשוחח אתכם
  • כשהייעוד הוא לשמור על ציון גבוה באנגלית ולחזק יכולות
מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button