אנגלית לכיתה ט'

אנגלית לכיתה ט'

אולי תתפלאו לשמוע, אולם כל מי שהגיע לכיתה ט' הגיע כנראה לאחת הנקודות המרגשות ביותר בכל שנות הלימודים שלו – שנת הלימודים האחרונה בחטיבת הביניים רגע אחד לפני המעבר לתיכון! כיאה לכך, תלמידים רבים מרגישים מעט נרגשים מהמעמד, ומתחילים להפנים כי כל ציון שלהם במקצועות, לרבות בשפה אנגלית לכיתה ט' – תהווה להם השפעה מכרעת על התוכנית הלימודית בתיכון.

בכיתה ט', מצופה מכל תלמיד ותלמיד להראות כבר יכולות מרשימות באנגלית זה כבר לא סתם לימוד אנגלית לילדים, מתלמידים בגיל זה מצופה להראות תוצאות – החל מלקרוא טקסט באנגלית שהוא ארוך ומורכב, דרך ניהול ש שיחה ודיאלוג בשפה האנגלית ועד למענה על שלל שאלות לאחר האזנה שלהם. בכיתה ט', תמשך המתכונת של התלמידים בהתאם להקבצה שמתאימה להם, כאשר יש חטיבות ביניים שמאפשרות לתלמידים מעבר בין ההקבצות, כל עוד מדובר בעלייה בהקבצה, וזאת במטרה לשפר את האנגלית ולהשתלב בכמה שיותר יחידות בלימודי אנגלית בתיכון, ובמידת הצורך אפילו להשתמש בשירותיו של מורה פרטי לאנגלית.

אנגלית לכיתה ט'

אנגלית שפה יפה!

לא צריך להרחיב כמה האנגלית היא חשובה בימינו – היא פשוט חשובה לא לחינם אנשים הולכים לקורסים באנגלית ומשקיעים בהם ובדרכים כאלו ואחרות כמו לימודי אנגלית חינם ברשת העיקר לדעת אנגלית. מלבד הבגרות באנגלית שמאירה באופק, אנגלית תשמש אותנו בכל תחום. בעבודות בחו"ל במשחקי מחשב, בצפייה בסרטים ובקריאה של תכנים חשובים בכל תחום שמעניין אותנו. בכיתה ט' אנחנו כבר מגיעים לרמה שניתן לשלוט יפה בשפה בכל הנוגע לשיחת חולין, שיחה יותר מעמיקה והבנה של אוצר מילים רב.

לימוד אנגלית לכיתה ט

להלן חמש יכולות שנהוג להצליח לעשות בכיתה ט':

  • יכולת הבעת דעה לגבי ספר, מאמר, דעה פוליטית וכל נושא כלשהו וכדומה.
  • הבנה של הנחיות והוראות גם בכתבת וגם בע"פ.
  • אפשרויות ווירבליות שמאפשרות להשתלב בשיחה ובדיון, עם כל ההנחיות בדקדוק
  • ידע נרחב באוצר מילים מכמה וכמה עולמות תוכן.
  • יכולת מענה על שאלות שנשאלו בע"פ או על ידי טקסט.

איך ניתן להעריך את רמת האנגלית של התלמיד

כאמור, כל תלמיד מבין כי בסופו של דבר הציון שישיג במקצוע אנגלית ישפיע במידה ניכרת על קבלתו לתיכון מוערך ובפרט: יקבע בכמה יחידות לימוד ילמד בתיכון (הבגרויות אכן קרובות מתמיד). מאחר ואתם לומדים בכיתה שהיא מתקדמת, הציפיות של כל המורים בחטיבה תהיינה גבוהות. כל תלמיד יוכל להעריך את רמת האנגלית שלו על ידי הפרמטרים להלן:

הציון הסופי בתעודה בכיתה ח'. הציון הינו שיקוף יחסית גדול ליכולות ההתמדה והידע של כל תלמיד באנגלית.
צפייה בסדרה ללא תרגום. אוצר המילים בכיתה ט' אמור להיות כבר גדול יחסית, ברמה כזאת שניתן לראות פרק בסדרה ללא תרגום ולהבין את רובו.
קריאה. אינדיקציה מעולה תהייה לנסות ולקרוא ידע חדשותי בשפה האנגלית. אקטואליה נכתבת כאמור על ידי אוצר מילים נרחב ומגוון ביותר, כך שאת היכולות הקריאה ניתן למדוד אם הבנתם את מה שנכתב, מה שיעיד כאמור על יכולת אנגלית מרשימה ביותר.

אנגלית

מורה פרטי לאנגלית בכיתה ט'

רבים תוהים אם מורה פרטי בכיתה ט' זה מאוחר מדי, התשובה היא ממש לא! אף פעם למעשה לא מאוחר מדי לשפר את האנגלית שלכם ותמיד מומלץ לעשות זאת. לרבות בכיתה ט', ממש לפני המעבר לתיכון (עם כל מה שמשמע לזה), מורה פרטי עשוי לסייע לא מעט, לשפר יכולות ולעזור לתלמיד להגיע לרמה הגבוהה ביותר בתיכון.

באיזה שלב כדאי להסתייע במורה פרטי

כשאתם מעוניינים מאוד להגיע להקבצה גבוהה יותר, מהקבצה ב' ל- א'. ההמלצה היא לקחת מורה פרטי כבר בחופשת הקיץ שיסייע לכם להשיג את המטרה כמה שיותר מהר. במידה ואתם מעוניינים לשפר משמעותית את כל המיומנויות הקריאה שלכם של טקסטים וספרים באנגלית (unseen), זאת הזדמנות מעולה להסתייע עם מורה פרטי שיתרגל אתכם את החומרים וילמד אתכם את כל השיטות של קריאת טקסט באנגלית. כשאתם מעוניינים לשדרג את יכולות הביטוי שלכם בעל פה – המורה הפרטי יהיה אף שותף פעיל בשיח שלכם. וגם כשיש לכם מטרה ברורה לשמור על רמה גבוהה של אנגלית – סיוע שבו יחוזקו מיומנויות הדיבור, הכתיבה והקריאה, תחזרו על כל החומר הנלמד בכיתה ואף תגיעו לשלב מתקדם יותר בהשוואה לכיתה עצמה – אז אתם ממש תקבלו את כל הביטחון במקצוע האנגלית ותבטיחו לעצמכם ציון גבוה גם בבגרות.

היה ואתם מחפשים את המורה הפרטי הטוב ביותר ורוצים להבטיח לעצמכם את הציון הגבוה ביותר באנגלית – בבית הספר לאנגלית של רן קרני תוכלו לקבל את מה שאתם מחפשים בדיוק ואף יותר. בית הספר מעניק שיעורי אנגלית לכל הגילאים ובפרט לגילאי כיתה ט', על ידי צוות מורים מוכשר ומקצועי שמודע לכל הדרישות והציפיות של תלמידים בכיתה ט' ומסייע לכל תלמיד לעמוד בכל אלה, להשיג ציונים טובים וידע נרחב באנגלית.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button