תרגול אנגלית לכיתה ז'

תרגול אנגלית לכיתה ז' | רן קרני

כיתה ז' הינה שלב מרגש מאחר ורוב התלמידים עוברים לחטיבה וזה חלק מתהליך ההתגברות שלהם, מוטב לציין שרוב הבנים חוגגים את בר המצווה שלהם בכיתה ז', לכן ניתן לומר רשמית שמדובר בילדים בוגרים. בהתאם לזאת גם כל תכנית לימודי האנגלית בכיתה ז' הינה עליית מדרגה ממה שנלמד ביסודי, שכן יש פער גדול בין תכנית הלימודים באנגלית שאליה הורגלו ביסודי ובין תכנית הלימודים החדשה שנלמדת בחטיבה. על כן, כל נושא התרגול אנגלית בכיתה ז' הינו מהותי ביותר. בית הספר לא מאפשר שעות ארוכות של תרגול ורץ עם החומר קדימה, לכן יצטרכו רוב התלמידים למצוא מקורות תרגול נוספים. 

השינויים בלימודי אנגלית בכיתה ז' 

לפני הכל קצב הלימוד הינו הרבה יותר מהיר בכיתה ז'. המורים לאנגלית מלמדים בהנחה כי מרבית התלמידים כבר הגיעו עם "ידע קודם" ועם בסיס בשפת האנגלית. המורים יתמקדו בתכנים חדשים ולא יתעכבו במה שנלמד ביסודי. דבר שני, תכנית הלימודים הינה אינטנסיבית ומורכבת מהרבה יותר תכנים ממה שהתלמידים התרגלו. והדבר השלישי והיותר משמעותי זה, שלימודי האנגלית בכיתה ז' נשענים לרוב על כל חוקי דקדוק, שאיתם הם יפגשו לראשונה.  

תרגול = הצלחה!

בתי ספר רבים מתחילים ללמד בכיתה ז' בהקבצות – 5 , 4 ויש גם שלוש.  המטרה תהייה לסווג את התלמידים בהתאם לרמת האנגלית ולאפשר לכל תלמיד ללמוד ברמה שמתאימה לו. מיון התלמידים להקבצות אפשרי רק לאחר המחצית הראשונה של כיתה ז', אך יש בתי ספר שמתחילים רק בכיתה ח'. מה שיקבע את ההקבצה של התלמיד זה הממוצע של הציונים שלו במחצית הראשונה וגם הממוצע של כל שנת הלימודים. תרגול במהלך השנה יכול לסייע להם להישאר בהקבצה גבוהה ולהחדיר בהם את הביטחון בעצמם ובשפה – דבר החשוב להמשך החיים. 

המטרה, תהיה לפני הכל, תהיה לייצר עבורם בתחילת כיתה ז' נחיתה רכה עד כמה שניתן. מומלץ שההכנה לא תתחיל בחופש הגדול לפני שהם עולם לחטיבה, אלא קודם לכן. אנגלית היא שפה מתגלמת והכלל הינו  – ככל שנחשפים ומתרגלים – כך יותר מצליחים. לכן, רצוי בהחלט לתמוך ולהשלים את הלימודים באנגלית בבית הספר עם עוד חיזוק – עם מקור חיצוני כמו בית הספר לאנגלית של רן קרני!

אז איך בעצם מתרגלים? 

כבר בחופש הגדול או שנה קודם מומלץ לחשוף אותם לחוקי הדקדוק של האנגלית. המטרה היא לשמר את כל הידע שלהם מבלי שיגיעו עם פערים. כמו כן, יש להרחיב את אוצר המילים וניתן לעשות את זה באמצעות חשיפה לתכנים באנגלית. בגיל 11-12, הילדים כבר אמורים לדעת לדבר כמה וכמה משפטים בצורה תקנית, לקרוא באנגלית וגם להבין אנגלית שהם שומעים. 

חשוב לכם שילדכם יגיע לכיתה ז' עם ביטחון ורמה גבוהה באנגלית? אנחנו בבית הספר לאנגלית של רן קרני, מאמינים שהמעבר לכיתה ז' דורש ביסוס הדוק של השפה שנרכשה בבית הספר היסודי ודואגים להטמיע זאת בכל ילד שעולה לחטיבה. רן קרני מנהל המכון מגיע עם ניסיון של למעלה מ – 15 שנה בלימודי האנגלית בטווחי גילאים שונים ומחזיק בשיטה ייחודית שמשפרת פלאים את השפה ומעניקה בעיקר תחושת הצלחה ומסוגלות. 

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button