לימוד אנגלית לכיתה ז

לימוד אנגלית לכיתה ז

תלמידי כיתות ז' יפגשו לראשונה עם מערכת שעות שהיא מאוד עמוסה, עם ימי לימוד ארוכים ועם מבחנים מאתגרים בעלי חשיבות. בתום כיתה ז', יוחלקו התלמידים להקבצות, שבהמשך יוכלו לרדת או לעלות, בהתאם להתקדמות שלהם עד לסיום החטיבה. האנגלית שתידרש מהם תהיה ברמה גבוהה הרבה יותר מהמוכר בבה"ס היסודי, והקפיצה בחומר וכן הדרישות מכיתה ו' לכיתה ז', תהייה הרבה יותר משמעותית מקפיצה מ – ה' ל – ו'. אז מהי תכנית לימוד אנגלית לכיתה ז', מה נדרש מהם ללמוד ואיך ניתן לחזק את הידע והמיומנות של התלמידים?

לימוד אנגלית לכיתה ז

מה לומדים בתכנית לימודים אנגלית בכיתה ז'

אוצר המילים מעל ל – 600 מילים וביטויים חדשים.
דקדוק – הטמעה של הכללים הדקדוקיים והתחביריים.
חשיפה של ורעיונות בע"פ וגם בכתב באנגלית.
מפגש עם מגוון טקסטים באורכים שונים ובסגנונות שונים.

אילו הישגים נדרשים מהתלמידים בכיתה ז'

  • אוריינות – יכולת להוציא כל מידע באמצעות כלים דיגיטליים ומתקדמים.
  • הבנת הקריאה של מגוון טקסטים בכל מיני נושאים.
  • מתן ביקורת והערכה לגבי דעה פוליטית, חברתית והסקת מסקנות מנושאים שהועלו לדיון.
  • אוצר המילים מורחב.
  • הגייה נכונה של המילים.
  • ניתוח טקסטים ספרותיים באנגלית – ניתוח של הדמויות, הנרטיב של הסיפור, המאורעות וכולי.
    טקסטים, אנסים.
    בכיתה ז' ייפגש כל תלמיד עם המושג אנסין שהוא למעשה טקסט מורכב עם שאלות מורכבות. בכל מבחן, הזמן הינו מוגבל וכדי לצלוח את המבחן יש כמה טיפים שמוטב יהיה לאמץ –
  1. קריאת כל הכותרות בטקסט ותרגום שלהם יכול לעזור בהבנת הנושא הכללי ומה אפשר למצוא תחת לכל כותרת.
  2. מעבר לשאלות – הדרך היעילה ביותר לפתור אנסין, תהייה על ידי קריאה של השאלות בטרם קוראים את הטקסט. מאחר שמדובר בטקסט שהוא ארוך, ולא תמיד מובן, כדאי יהיה לנצל את הזמן בצורה נכונה. קריאה של כל השאלות בטרם קוראים את הטקסט תסייע להבין מה מחפשים. קל יותר לזכור חמש שאלות, מאשר חמש פסקאות.
  3. לרוב סדר התשובות לשאלות יהיה לפי סדר הפסקאות. התשובה לשאלה אחת תימצא בפסקה אחת, התשובה לשאלה שתיים תימצא בפסקה שתיים וכן הלאה.
  4. רפרוף, קריאה והדגש – מעבר מהיר על הטקסט בעת תרגום של מילים לא מוכרות שנראות חשובות, וכשאי אפשר לעשות את ההקשר כשקוראים את כל המשפט וגם את המשפט לאחר מכן. לאחר כל פסקה, רצוי לכתוב את הנושא ולסמן מילות קישור מהותיות, כמו מילת ניגוד וחיבור שתעזור להבין כל משפט גם בלי הבנה מלאה של מילה ומילה.

חזרה לשאלות – כשהטקסט ברור, צריך לחזור לשאלות ולהתחיל לענות עליהן, כשבראש כבר יודעים איפה כל דבר ממוקם ועל הטקסט מצוין כל נושא, מילה שהיא משמעותית ותרגום של מילה לא מוכרת.

חוברות ועזרים לימודיים בכיתה ז'

בכיתה ז', מלבד ללימודי אנגלית בעזרת חוברות לימוד, מתקיים כל העת דיאלוג באנגלית שמטרתו לחדד את יכולת ההבנה משמיעה. אחת השיטות המשובחות יותר לפיתוח כל אותן יכולות, תהיה על ידי קריאה בחוברות ועזרים, באמצעותם התלמידים יחשפו לאוצר מילים רחב שמותאם לרמה שלהם וישננו את כללי הדקדוק במשפטים הכתובים בצורה תקינה.

לימוד אנגלית לכיתה ז' עם בית הספר לאנגלית של רן קרני

בבית הספר לאנגלית של רן קרני, תוכלו ללמוד אנגלית בצורה קלה ונעימה כמו לימוד אנגלית מקוון או לימוד אנגלית במחשב וכמובן אפשרות ללימודים בבית הספר! תלמידי כיתות ז' ייהנו משיחות טלפוניות באנגלית עם המורים המקצועיים שכולם דוברי אנגלית שפת אם על מנת לבצע שיפור לאנגלית שלכם, יקבלו סיוע בשיעורי הבית, עזרה לקראת כל מבחן, לרבות לבחינות בגרות באנגלית, תרגול וחזרה על כל החומר הנלמד, תוך משוב וטיפים חשובים להתקדמות. כמו כן, יוכל כל תלמיד לשפר את השפה על ידי קריאה בחומרי קריאה שמותאמים לגילו ומעולם התוכן שלו ולימוד אותיות באנגלית – מה שיאפשר לכל תלמיד לתרגל ולפתח מיומנויות חשובות שנדרשות לשליטה גבוהה בשפה.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button