הבנת הנקרא באנגלית לכיתה ז

הבנת הנקרא באנגלית

בהבנת הנקרא בכיתה ז' נדרש כל תלמיד להתמודד עם קטעי הבנת הנקרא ארוכים וקשים הרבה יותר ממה שלמד עד כה. כל תלמיד לומד לאבחן את הנושא העיקרי של התוכן אותו הוא קורא, לאתר בו את המידע המדויק והרלוונטי, למצוא בכל פיסקה את משפטי המפתח ולהבין את כל ההנחיות שניתנות. כיתה ז' הינה בדרך כלל שנת לימודים הרבה יותר מורכבת מקודמותיה.

זו שנה של עליה לחטיבה שבה כל תלמיד יחווה שינוי מהותי בפן החברתי וגם בפן הלימודי. בדרך כלל בכיתה ז' הרמה הנדרשת בכל מקצוע תעלה מדרגה וילדים רבים עלולים להרגיש קושי בשל אותה אינטנסיביות שאותה לא הכירו קודם לכן. אחד השינויים יבואו לידי ביטוי גם במקצוע האנגלית בכיתה ז'. הדרישות תהיינה גבוהות יותר ולכן התלמידים יתבקשו לרמת קשב גבוהה ותרגול רב. בשל כך לא פעם יהיה נכון להיעזר בקורסים חיצוניים לאנגלית שיוכלו לשמור על רמתו של התלמיד וכך גם על הגישה החיובית שלו למקצוע.

חשיבות הבנת הנקרא

אחד המפתחות להצלחה במקצוע האנגלית יהיה שליטה טובה בכל תחום הבנת הנקרא. תלמיד שיקרא את הטקסט שמולו מבלי להבין מילה יחווה תסכול רב. שכן מדובר במילים רבות ומשפטים שהוא מתקשה להבין את המשמעות שלהם ובשל כך הוא עלול להרגיש כישלון ושהדרך ארוכה ומפותלת עבורו, שכן הכל מתחיל ונגמר בהבנה של מילים. לעומת תלמיד שירגיש שהוא שולט בטקסט ומבין את עיקרו, יחוש בעיקר הצלחה. לכן הבנת הנקרא בשלב זה הינה משמעותית עבור תחושת מסוגלותו של התלמיד. 

כיצד ניתן להקל על התמודדות עם קושי באנגלית בכיתה ז'?

הדבר הראשון והמשמעותי ביותר יהיה כבר שנה קודם, בכיתה ו', זו העת לחזק בילד את מסוגלותו כדי שיקצור כמה שיותר הצלחות. שיפור הילד מעל לרמת כיתה הינו משמעותי כדי שבכיתה ז' לא יחוש בפער אל מול חבריו. אנגלית בשנה זו מאופיינת ברמת אוצר מילים רב, דקדוק ברמה מתקדמת ויכולת שיח והבנת הנקרא. לכן כדאי מאוד לתרגל טקסטים, לצפות בתכנים ולהקפיד על קריאה באנגלית. בנוסף, רצוי לתרגל שיח באנגלית ולתרגל את חוקי הדקדוק. הורים רבים יבחרו להסתייע בהוראה פרטנית במטרה לחזק אתה ילדיהם לפני או אחרי העלייה לחטיבה כדי להטמיע בהם בטחון וחיזוקים שיעזרו להם לקלוט ולרכוש את השפה החשובה הזו.

בית הספר לאנגלית של רן קרני

במטרה לחזק את התלמיד בכל שלב, ניתן להיעזר במורה פרטי מטעם בית הספר לאנגלית של רן קרני, כאן תמצאו שיטות לימוד נוספות אותם מציע בית הספר כמו לימודי און ליין, לימודים בקבוצה וכו'. כל שיטה תחזק ותקדם את  התלמיד בכל מיומנויות השפה ולרבות בהבנת הנקרא. לימודי אנגלית לכיתה ז' אצל רן קרני יתמקדו בכל ארבעת מיומנויות השפה – שיח, חוקי הדקדוק, הבנת הנקרא והנשמע. בנוסף, הלימודים הם ברמות ולא רק לפי כיתה. לכן, תלמידים אשר לומדים בבית הספר לאנגלית של רן קרני מצליחים לשפר את כל ארבעת המיומנויות, משתפרים הרבה מעבר לרמת של הכיתה וצולחים כל מכשול לימודי במקצוע האנגלית.

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button