אנגלית לכיתה ז'

לימוד אנגלית לכיתה ז'

הרשו לנו לברך כל תלמיד כיתה ז' שסיים את בית הספר היסודי בברכות חמות! המעבר לכיתה ז' הינו מעבר מרגש מכמה וכמה סיבות. ראשית מדובר במעבר למוסד לימודים חדש שהוא חטיבת הביניים המפגש הינו עם כיתה חדשה, מורה וחברים חדשים וגם תכנים ומקצועות חדשים. כמו כן, תכנית הלימודים במקצוע אנגלית תחולק להקבצות לימוד, כשכל ילד יתרגש לגלות היכן הוא שובץ. כמו כן, קיים פער נרחב בין תוכנית הלימודים בשפה האנגלית לה התרגלו הילדים כשלמדו ביסודי, בכיתה ג' עד ו', לבין תכנית הלימודים המקובלת במסגרת החטיבה והתיכון. אז מה שונה בכיתה ז' בכל הנוגע ללימודי אנגלית ומה חשוב לדעת בעקבות זה? כל התשובות במאמר שלפניכם.

כיתה ז'

אנגלית לכיתה ז' והחומר הנלמד

נתחיל מזה שבכיתה ז' כל הלימודים הופכים להיות בקצב מהיר יותר כשהם מבוססים על כל הלימודים שנלמדו בכיתות הנמוכות. בהתאם לזאת כל מורה לאנגלית בחטיבה מלמד, כשהוא לוקח בחשבון את רמת הידע וארגז הכלים שהתלמיד רכש עד כה. המורים לאנגלית בחטיבה יתמקדו בעיקר בתכנים חדשים ולא יתעסקו בחומר מהיסודי. כמו כן, כל תוכנית הלימודים תהייה הרבה יותר אינטנסיבית וגדושה בתכנים בהשוואה למה שנהוג היה ללמוד במסגרת היסודי. ואולי הדבר הכי משמעותי בכל אלה, הוא לימודי אנגלית לכיתה ז' שהם בעיקר מתבססים על כל חוקי דקדוק, איתם ייפגש כל תלמיד בכיתה ז' בצורה מעמיקה יותר.

לימודי דקדוק בכיתה ז'

דקדוק באנגלית הוא אולי אחד המכשולים שילדים רבים יכולים להיתקל בהם. חשוב שהמורה ידע להגיש לכל תלמיד את החומר בצורה ברורה עם הרבה תרגול שיסייע לו. לימוד דקדוק בצורה טובה ומקצועית יספקו לתלמיד כלים רבים והצלחה בהמשך לימודי האנגלית בתיכון ובבגרות. בכיתה ז' התלמידים לומדים בצורה מעמיקה ביותר, על אף שנגעו בחוקי הדקדוק גם ביסודי, את כל הזמנים והפעלים החשובים כגון:
Present simple ,Present progressive ,Past simple Future simple פעיל/סביל, משפטי ציווי/תנאי ועוד…

המשמעות של לימודי אנגלית לכיתה ז'

יש משמעויות רבות ללימודי אנגלית לכיתה ז', על כן בבתי ספר רבים מעודדים לימודי אנגלית בהקבצות – א' ו – ב'. המטרה היא לסווג את התלמידים לאלה שזקוקים ליותר עזרה ולאלה שמתמקצעים בחומר בצורה טובה. כך ניתן יהיה לאפשר לכל תלמיד ללמוד בהתאם לרמה שלו ולא להרגיש לרגע שהוא מזדחל מאחור או מעכב את כל השאר. מיון בהקבצות א' ו- ב', הינו רלוונטי רק לכיתות ז' ואילך, וחלק מבתי הספר מתחילים בהקבצות רק בכיתה – ח'. מה שיקבע את ההקבצה של כל תלמיד הינו הממוצע של הציונים במקצוע במהלך השנה ובסיום שנת לימודי כיתה ו'.

איך נוכל להכין את הילדים ללימודי האנגלית לכיתה ז'?

ראשית, המטרה תהייה לייצר פלטפורמה הרבה יותר רכה עבור התלמיד. כמו כן, הכנה מקצועית ומעמיקה לא תתחיל רק בחופש הגדול לפני כיתה ז', אלא הרבה קודם לכן. הכלל בלימודי השפה האנגלית הינו פשוט: ככל שנחשף, נתרגל ונתמיד – כך נצליח. על כן, מומלץ בהחלט לתמוך ולהשלים את לימודי האנגלית בביה"ס עם עוד חיזוק שיאפשר לו לתרגל ולהפנים את כל החומר שלמד ביסודי – באמצעות מורה פרטי באנגלית!

אז איך מסייעים לתלמיד?

חשוב כשכבר בחופש הגדול לפני תחילת לימוד אנגלית לכיתה ז' בחטיבה, שהתלמיד יעבור יחד עם מורה פרטי על כל כללי הדקדוק שלמד עד אותה שנה ואליהם הוא כבר נחשף. המטרה הינה לשמר את הידע של הילד ולמנוע מצב שבתחילת השנה יתחיל לחוש בפערים מול יתר התלמידים. כמו כן, יש צורך בהרחבת אוצר מילים. כיום ניתן יהיה לעשות את זה גם באתרים שונים באינטרנט בצפייה בתכנים ובסדרות באנגלית. חשוב שהילדים ייחשפו לכמה שיותר מילים חדשות וירחיבו את אוצר המלים שלהם שיעניק להם תחושת ביטחון.

הציבו יחד מטרה – 10 מילים חדשות בשבוע! בגיל 11-12, כל ילד אמור כבר להכיר משפטים באנגלית ולומר אותם בצורה תקינה וברורה. עודדו אותם לקרוא תכנים באנגלית כשאתם מקשיבים, נהלו איתם שיח באנגלית של מספר דקות מדי וצפו איתם בכל תוכן, משחק או קליפ מוזיקלי באנגלית שיכול להתאים לגילם.
חשוב לכם שילדכם יגיע לחטיבה עם ידע בסיס ומעמיק באנגלית? אנחנו בבית הספר לאנגלית של רן קרני, מאמינים שהמעבר לכיתה ז' דורש ייצוב מהודק של השפה שנלמדה ביסודי ודואגים להטמיע זאת בכל ילד שעולה לחטיבה או לתיכון. רן קרני מנהל המכון מגיע עם ניסיון של למעלה מעשור בלימוד אנגלית לילדים ומכיר את כל השיטות האיכותיות כדי לשפר את השפה החשובה כל – כך בימינו.

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button