תרגול אנגלית לכיתה ה'

תרגול אנגלית לכיתה ה' | רן קרני

כיתה ה' מהווה קפיצת מדרגה מבחינת לימודי האנגלית בבית הספר. כל תלמיד שנחשף לאנגלית שנתיים קודם לכן, יתחיל להיכנס לעובי הקורה של השפה ולהכיר את כל חוקי הדקדוק וירחיב משמעותית את אוצר המילים שלו. על כן, כיתה ה' היא בהחלט שלב שבו כבר ניתן לנהל שיח אקטיבי עם התלמידים. יחד עם זאת, כל הבסיס בלימוד שפה, הינו תרגול יומיומי, מה שלימודים בבית הספר לא באמת מסוגלים לספק. לכן, ההמלצה היא להיעזר בלימודים מחוץ לכותלי בית הספר במסגרת חוג או קורס אנגלית, ששם יוכלו התלמידים לשנן את החומר הנלמד ולקבל כלים חשובים ובעיקר הרבה בטחון בשפה.

אנגלית שפה שבשגרה

כל הורה בימינו מכיר עד כמה חשובה השפה וכמה היא שימושית בכל תחומי חיינו. מה שקורה לא פעם הוא שלשפה יש יחסי ציבור רעועים, זאת מאחר והיא נחשבת למקצוע נוסף בתחום בית הספר ולא ככלי שימושי וחשוב ביותר לסגנון החיים שלנו היום. על מנת להעניק לכל ילד את הבסיס הטוב באנגלית, לרבות מוטיבציה, צריך לאפשר לו קרקע טובה ללימודי האנגלית על ידי חשיפה לכמה שיותר תכנים באנגלית – משחקי מחשב, תכניות טלוויזיה, משחקי קופסא ומוסיקה. מומלץ גם לשוחח איתם שיחות קצרות בבית וכך למעשה לשמר את אוצר המילים שהם לומדים מדי יום. 

איך אפשר לתרגל אנגלית עם ילדים בכיתה ה'?

למעשה קיימות מגוון דרכים שמטרתן לעזור לילד לתרגל את השפה תוך כדי שהוא גם מצליח ליהנות ממנה – ראיתם פעם ילד משחק פורטנייט עם ילדים מחו"ל? מדובר בהנאה צרופה כשהכל מתוקשר באנגלית. יחד עם זאת, חשוב לוודא שהילדים מכינים את כל שיעורי הבית שהם מקבלים בבית הספר. בכל קושי, ניתן לסייע כמובן. בנוסף, כדאי להכין משחקי זיכרון באנגלית, קלפים עם אוצר מילים באנגלית וכולי. גם קריאת ספר באנגלית יחד עם הילד יכולה להיות חוויה משותפת שמתרגלת את השפה ומרחיבה את אוצר המילים. עוד שיטה פשוטה שעובדת הינה  – לימוד של מילים חדשות מדי שבוע. כתבו אותן על המקרר וכשזה יהפוך להרגל, הילד יחכה בקוצר רוח למילים חדשות. 

תרגול אנגלית מחוץ למסגרת בית הספר

כיום, הורים רבים חשים שיש קושי משמעותי בלימודי האנגלית בקרב ילדיהם, מה שגורם לחשש מאחר ומדובר במקצוע חשוב שעשוי לנתב את הביטחון שלהם בשפה בהמשך חייהם. על כן, כנראה שהלימודים בבית הספר לא מצליחים ללמד את השפה בצורה מספקת בה כל תלמיד מיישם את החומר, ולכן מומלץ לתרגל ולשנן את האנגלית באמצעות שיעורים פרטיים בעזרתם יקבל הילד את הביטחון בשפה – שהוא אולי החשוב מכל. 

אצלנו בבית הספר לאנגלית של רן קרני, יקבל כל ילד בכיתה ה' את כל תשומת הלב האישית לה הוא זקוק. כבר במהלך השנה הוא יצליח להדביק את החומר הלימודי בכיתה ואף להתקדם. צוות המורים בבית הספר בקיא בכל נושא שדורש שינון וחיזוק, יתרגל עם הילד בנייה של משפטים לפי חוקי הדקדוק, יקרא יחד אתו טקסטים באנגלית שיחשפו אותו למילים חדשות  – כשהכל מותאם לתכנית הלימודית בבית הספר.

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button