לימודי אנגלית לכיתה ה'

לימודי אנגלית לכיתה ה'

כיתה ה' נחשבת לכיתה משמעותית בכל הנוגע ללימודי אנגלית ואף קפיצת מדרגה מבחינת החומר הלימודי. כאמור, כל ילדי ישראל ייחשפו לראשונה שנתיים קודם לכן, בכיתה ג' לאנגלית ולכל תוכנית הלימודים שלה. על כן, כיתה ה' הינה שלב שבו רוב התלמידים רכשו אוצר מילים ויש להם ידע בהבנת הנקרא והם גם מצליחים לנהל שיח פשוט. להבדיל מכל תכניות האנגלית שאליהן רוב הילדים כבר הורגלו, בכיתה ה' יצופה מהם להצליח כבר לבנות משפט קצר שנשען על כל כללי הדקדוק באנגלית. במאמר זה נסקור את תבונות לימודי אנגלית לכיתה ה'.

ילד בכיתה ה'

הציפיות מילדי כיתה ה'

כאמור מדובר על שנת לימודים שהיא חשובה מהסיבות להלן –
מבט קדימה – עוד שנים אחדות ילד בכיתה ה' ימצא את עצמו בחטיבה. כבר עכשיו אמורה להיות בו המוטיבציה להצליח בלימודי האנגלית על מנת שבשלב יותר מאוחר הוא ייהנה מהלימודים ולא יראה אותם כמטלה קשה עבורו. על כן זו העת להשקיע בו בכל דרך אפשרית, כדי להשיג את כל התנאים כדי שיצליח להשתבץ בהקבצה גבוהה.
עמידה בתכנית הלימודים – תוכנית הלימודים בכיתה ה' תכלול גם האזנה לסיפור קצר כשלאחר מכן נדרש על התלמיד לענות על שאלות. על מנת שיצליח במשימה יש צורך בבסיס איתן של אוצר מילים רחב (שאותו הוא למד במשך שנתיים מלאות עד כיתה ה') כמו כן, בכיתה ה' יצטרכו התלמידים גם להתמודד עם קטעי קריאה קצרים. לאחר הקריאה, הם יתבקשו לענות על שאלות שיובאו מתוך הסיפור.

מה כוללת תוכנית הלימודים בכיתה ה'?

בכיתה ה' כאמור יש עליית מדרגה בכל הנוגע ללימודי האנגלית והיא קשורה בעיקר ללימודי הדקדוק. מדובר על כללי דקדוק בסיסיים ביותר, שמבטיחים לכל תלמיד הסתגלות פשוטה בסביבת הדקדוק שעשויה להיות קצת מורכבת עבורו כבר בכיתה ה', הדגש יהיה לרוב על כללי הדקדוק הבסיסיים כגון:
Have / has
There is / there are
שמות עצם וכינויי גוף וכולי.

אנגלית צבעוני

לימודי אנגלית לכיתה ה': האנגלית שפה שבשגרה

כל הורה כיום מכיר בחשיבות השפה וכמה היא שימושית היום בכל תחום בחיינו. מה שקורה לא פעם הוא שלשפה יש יחסי ציבור לא טובים, זאת מאחר והיא נחשבת לעוד מקצוע שיש ללמוד אותו בבית ספר ולא ככלי שימושי ומשמעותי מאוד לחיינו כיום. על מנת לספק לילד שלכם את הבסיס הטוב באנגלית ובעיקר מוטיבציה רבה, יש לאפשר לו בסיס טוב באנגלית באמצעות חשיפה לכמה שיותר תכנים באנגלית במחשב, בטלוויזיה, בעיתונים ומגזינים ובשלטים בבית. מומלץ גם לדבר איתם שיחות קצרות בבית וכך למעשה לשמר בהם את אוצר המילים שהם לומדים ביום יום בכיתה.

איך אתם יכולים לסייע לילדכם באנגלית?

למעשה יש אין ספור דרכים לסייע לילד שלכם בלימודי אנגלית לכיתה ה' וליהנות ממנה. לפני הכל חשוב לוודא שהוא אכן מכין את שיעורי הבית שהוא מקבל בכיתה. בכל קושי שלו, אם אתם יכולים לשבת אתו ולסייע, זה כמובן מומלץ. בנוסף, כדאי להכין משחקי זיכרון באנגלית, קלפים עם אוצר מילים באנגלית ועוד. גם קריאת ספרים יחד, סיפורים קצרים, קומיקס באנגלית, הן דרכים נפלאות להטמיע בהם את השפה. תלמדו את הילדים שלכם מדי שבוע חמש מילים חדשות! תכתבו אותן על המקרר וכשזה יהפוך להרגל, הם יתחילו לחכות למילים החדשות.

שיעורים פרטיים באנגלית

שאלה שהורים רבים שואלים את עצמם – האם כדאי לסייע לבן שלכם בכיתה ה' באמצעות שיעורים פרטיים באנגלית?
כאמור, בשלב זה מצופה מהתלמיד להבין את כל מה שהוא שומע וקורא ולהחזיק באוצר מילים בסיסי – אותו למד מכיתה ג'. לא מעט הורים מרגישים שקיים קושי אצל ילדיהם ושהם לא תמיד מצליחים לענות בביטחון על שאלה פשוטה באנגלית. על כן כנראה שהלימודים בבית הספר אינם מצליחים להנגיש את השפה בצורה אישית לכל תלמיד ולכן תמיד כדאי ויהיה טוב לחזק את האנגלית בשיעורים פרטיים בהם יקבל הילד את הביטחון בשפה, מה שיעזור לו שנים ארוכות קדימה עד הבגרות. לכן התשובה היא חד משמעית שכדאי!

אצלנו בבית הספר לאנגלית של רן קרני, יקבל ילדכם את כל תשומת הלב האישית וילמד את השפה בהנאה גדולה. כבר במהלך השנה הוא ידביק את החומר הלימודי בכיתה ואף מעבר לזה, הוא יצליח להתקדם בחומר הלימודי וכך ירגיש נוח בכיתה ומעורה בכל החומר שנלמד. צוות המורים של רן קרני יתמקד בהתאם לגילו של הילד, בכל הנושאים החשובים שדורשים חיזוק, יתרגל עם ילדיכם בניית משפטים בהתאם לחוקי הדקדוק, יקרא עמו קטעי קריאה ויאזין יחד לסיפורים – כשהכל מותאם לתכנית הלימודים בבית הספר.

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button