אנגלית לכיתה ד'

לימוד אנגלית לילדים

כיתה ד' תהווה שנה שנייה לכל היותר, בה הילדים הכירו את שפת האנגלית ולמדו כמה מילים בסיסיות ובאופן כללי רכשו כמה וכמה מיומנויות למידה חשובות. על כן נדרש יהיה לעלות את רמת הלימוד בצעד נוסף קדימה בדמות נושאים מורכבים יותר ומילים חדשות בשפה האנגלית. מאחר שאנגלית הינה שפה שכל ילד יעשה בה שימוש במהלך חייו, רצוי שיתחיל ללמוד אותה כבר בגיל צעיר זה באופן שיצליח ליישם את עקרונות התחביר והדקדוק באנגלית על ידי לימוד אוצר המילים ושימוש נכון בהן. במאמר זה נרחיב אודות אנגלית לכיתה ד' שמתחילים לגעת גם בכל חוקי הדקדוק החשובים.

כיתה ד'

תהליך לימוד אנגלית לכיתה ד'

כאמור כל לימוד שפה חדשה יתבסס לרוב על שינון המילים ולאט לאט גם הוספה הדרגתית של נושאי לימוד נוספים כל עוד הנושא לפניו הופנם כראוי. כך יכול לזכור כל תלמיד כיתה ד' (גילאי 9- 10) את העקרונות החשובים ויעשה בהם שימוש גם לאחר שיתחיל ללמוד את נושאי הלימוד להלן: חזרה שוטפת על החומר שנלמד שתעזור לכל תלמיד לשפר את הזיכרון, הכתבה, שליפה מהירה של עקרונות למידה שיסייעו לו לתת מענה על שאלות ולדעת לענות נכון ובהתאם.

במידה ומסיבות כאלה ואחרות, התלמיד לא מצליח לעמוד בקצב הנלמד, שבהם עומדים יתר הילדים כמו תכנים חשובים ומהותיים, כדאי יהיה להיעזר בלימודי אנגלית פרטיים כדי שהילד לא ירגיש שהוא מפגר בחומר, לא מבין ונמצא הרחק מיתר חבריו. כך עלול כל הביטחון שלו בשפה להתערער ובמהרה הוא יגלה אנטי וקושי עם השפה. חשוב בגיל הזה בפרט, לספק לילד תהליך לימודי מהנה וחוויתי שיתרום לתחושת הביטחון שלו וימשוך אותו ללמוד עוד בעתיד. עוד על מורה פרטי לאנגלית.

נושאי לימוד באנגלית הנלמדים בכיתה ד'

להלן חלק מנושאי לימוד אנגלית לכיתה ד' המרכזיים בשפה האנגלית. בדרך כלל, מדובר בנושאים שמותאמים לתחומי העניין שמאפיין את הגיל הזה, על מנת להפוך את תהליך הלימוד למהנה, חווייתי ופשוט יחסית.

  • פריטי לבוש – כשלומדים אודות פריטי לבוש בשפה האנגלית, תהייה לתלמיד הרבה יותר הזדהות עם המילים והוא יספק להם משקל רב בכל השגרת היומיומית שלו. שמות של בגדי לבוש כמו מכנסיים, כובע, חולצת טי שרט וכדומה בשפה האנגלית, אפשר יהיה לתרגל בקלות עם כל אדם קרוב, חבר או הורה.
  • שינון פירות וירקות – בצורה זהה לכלי המטבח ולפריטי הלבוש, רוב הילדים יאהבו לשוחח על מוצרי המזון שהם אוכלים או מועדפים עליהם. בצורה של משחק ויזואלי הם ישמחו לשנן את כל השמות של הפירות והירקות באנגלית, לשוחח עליהם בבי עם הוריהם ולכך להטמיע אותם היטב בזיכרון.
  • כלי תחבורה מכל הסוגים – עולם תוכן מצוין שגם מהווה עניים בחייהם של הילדים בטווח גילאים אלה הוא כלכלי התחבורה הקיימים סביבנו. בכלי תחבורה רבים נתקלים הילדים מדי יום, הם מוסעים על ידיהם לבית הספר או לחוגים וגם נהנים לרכוב עליהם לבד. מדובר באוצר מילים נרחב שאפשר להעמיק אותו בעניין רב.
  • לימוד מזג אוויר בשפה האנגלית – עוד עולם תוכן מרתק שהילדים בכיתה ד' ישמחו להכיר ולשוחח עליו כחלק מלימוד אנגלית לכיתה ד' הינו מזג האוויר. מדובר בנושא שכיף לחקור אותו הוא נגיש ומכיל אוצר מילים קל ושימושי ביותר. כשלומדים גם את המילים באנגלית שיש להם קשר למזג האוויר – הלימוד הופך להרבה יותר מרתק ומאתגר שמסייע לכל ילד לשנן את המילים בהנאה ובכיף. נושא האקלים ומזג האוויר יעסיק בימינו אנשים רבים בעולם בשל השינויים הרבים באקלים והמודעות הגדולה בנושא התחממות הגלובלית.

החשיבות של לימודי האנגלית בכיתה ד'

כאמור, ילדים בני 9 – 0 נחשבים לילדים שרכשו מספר של מיומנויות בלימוד שפה, לכן השפה האנגלית תהווה עבורם אתגר שגורם לחלקם להשקיע הרבה יותר בלימודים. כמו כן, התלמידים יתחילו ללמוד נושאים רבים חשובים באנגלית שיסייעו להם בכיתות הבוגרות יותר. מדובר בבסיס משמעותי שאין אפשרות לדגל עליו.
שילוב של לימוד האנגלית לילדים עם יתר הנושאים הנלמדים בבית הספר, יהפוך את מערכת הלימודים להרבה יותר מאתגרת. תלמידים רבים יצפו להתחיל ללמוד את השפה שבה משוחחים בסרטים ובסדרות הטלוויזיה שהם אוהבים. בשלב הרבה יותר מתקדם, הם יצליחו לצפות בתוכן בלי שיזדקקו לתרגום כתוביות.
מעוניינים שילדכם ישפרו את האנגלית שלו? אנחנו בבית הספר לאנגלית של רן קרני מחזיקים בניסיון למעלה מעשור בשיטת לימודי האנגלית לטווח גילאי א' – יב', ואנו מאמינים שיש לנו את מירב הכישורים והכלים הנדרשים שיכולים לתרום לכל ילד את הביטחון והתשוקה לרכישת השפה בצורה האיכותית ביותר. מעוניינים לשמוע עוד? רוצים לשפר את האנגלית של ילדכם? אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית כאן ועכשיו בה נבין כיצד נוכל לסייע לילדכם.

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button