אנגלית בכיתה ו'

אנגלית בכיתה ו'

בישראל מתחילים ללמוד בבית הספר היסודי את שפת האנגלית כבר בכיתות ג' או ד', אולם כדי לרכוש באמת שפה חדשה ולהצליח לשוחח שיח בסיסי, מסגרת בית הספר לא תספיק ויש לעשות זאת על יד אמצעים אחרים, כמו עזרה מתמדת של ההורים או באמצעות מורה פרטי לאנגלית או קורס אנגלית שמיועד לשכבת הגיל הזו שמקדישה לימוד פרטני עבור הילד. לא פעם, בתום סיום היסודי יגיעו התלמידים לחטיבת הביניים ברמה שהיא אינה אחידה לכולם ושם עלול להתחיל פער בין יתר התלמידים לבין אלה שמעט התקשו בלמידת השפה. בלי עזרה הם יכולים מהר לאבד את הרצון ללמוד את השפה עד רצון להיעדר משיעורי האנגלית.
כדי לחזק את השפה בקרב ילדי כיתה ו', כדאי מאוד לחזק אצל הילד את אוצר המילים וכן לטפח אצלו את הבנת הנקרא. תלמידי כיתה ו' כבר נמצאים בשלב של מודעות הרבה יותר גדולה, יש להם אחראיות רבה יותר וכתוצאה מכך גם הרבה יותר משימות. במאמר זה נרחיב אודות לימודי אנגלית בכיתה ו' ואיך ניתן לסייע לטווח גילאים זה לשפר את שפת האנגלית.

זמנים באנגלית

זמנים בשפה האנגלית

לימוד אנגלית בכיתה ו' יהיו יותר מורכבים ומתקדמים ממה שהכיר כל תלמיד שנה קודם לכן. הלימודים יכללו הכתבות וזיהוי של משמעויות של משפטים, הכרה של כל זמנים, שאלות, שלילה וסדר פעולות ועוד. הזמנים אותם ילמדו בעיקר בכיתה ו' הינם – Present Simple, Present Progressive ו – Past Simple

הבנת הנקרא – אנגלית בכיתה ו'

הדרך הבטוחה ביותר לרכישה כל שפה היא על ידי קריאה וכמה שיותר. אם לדוגמא ילדכם יתעניין בכדורסל, אפשר יהיה למצוא ברשת תוכן רב בתחום הכדורסל, שעוסק בשחקן או בקבוצה האהובה עליו. גם ספרי קומיקס באנגלית יהיו מצוינים עבור כל מי שאוהב קומיקס. כמו כן, המחישו עבור הילד עד כמה העולם רווי בחומר וידע באנגלית, לרבות בתחומי התחביבים שלו, לעומת השפה העברית וכך תחלחל בתוכו ההבנה כמה כדאי וחשוב להכיר את השפה, ובדרך זו נסו לעודד אותו להעמיק ברכישת השפה כדי שיוכל ללמוד עוד על כל תחביביו. קריאה בעיקר תחזק את אוצר המילים, את ההבנה הדקדוקית וכל זה כאמור ישפר משמעותית את מיומנותו של הילד בהבנת הנקרא באנגלית.

שיח באנגלית

כחלק מתהליך לימוד אנגלית בכיתה ו' נהלו דיאלוג על נושאים שונים עם הילד בשפה אנגלית. השיחה צריך להיות קליל כמו – מה עשה היום? מה למד? איפה שיחק? עם מי? ועוד. מומלץ לא לתת לילד להרגיש שאתם בודקים את הידע שלו, אלא באמת מנסים ליצור דיאלוג נעים וכיפי שמותאם לגילו ולרמת אוצר מילים שלו, שהוא יחסית פשוט.

משחקים

אנו יודעים היטב כי משחק תהיה הדרך של הילד להשתעשע, אולם גם ללמוד. כדאי להכין כרטיסיות שמשננות מילים עם ציורים או מילים שהילד יחפוץ להכיר. לדוגמא אם הוא יתעניין באופנועים אפשר ללמוד רבות על כלים דו גלגליים, מכניקה וכדומה. שחקו את המשחק שבץ נא בשפה האנגלית, מלאו תשבצים בשפה זו והכינו לילד גם תפזורת בה הוא צריך למצוא רשימת מילים באנגלית – דרכים מופלאות ללמוד אנגלית ולהטמיע אוצר מילים! אולי אחד הדברים הכי חשובים בכל הנודע לשפה חדשה לילד היא לעזור לו ללמוד – צריך לעודד ילד כדי שילמד את השפה, ובכלל כל תחום. כדאי להיעזר בטכנולוגיה של היום, כמו אפליקציות שיכולות לתרגם את העברית לאנגלית בקלות וגם להשמיע את המילה כדי לדעת איך לבטא אותה נכון.

אנגלית

אנגלית בכיתה ו': מה קורה כשמתגלה קושי?

בכל מקרה שאתם מזהים אצל הילד קושי בשפה האנגלית, חשוב כבר בשלב הזה לעצור את זה ולנסות לעזור לו במידי באמצעות מורה פרטי או כל קורס לימוד אנגלית בכיתה ו' שמסייע בשפה האנגלית. עוד לפני שיעלה לחטיבה חשוב שיגיע עם בסיס וביטחון בשפה ולא יתחיל את החטיבה כשנפתח אצלו פער מול יתר הכיתה. פער כזה יכול ליצור אצלו דחייה ואנטי שרק ילך ויתחזק. מורה פרטי לתקופה מסוימת יסייע בשינון החומר והבאתו לידי רמה של יתר הכיתה ולעיתים אף מתקדמת. הוא יתרגל עם המורה, ירחיב את אוצר המילים, יכיר את הדקדוק ויקבל את הביטחון כדי להמשיך ללמוד את השפה בכיתה ז' בחטיבה.

בית הספר לאנגלית של רן קרני

מעוניינים שילדכם ישתפר בשפה האנגלית? אצלנו בבית ספר לאנגלית של רן קרני תמצאו את צוות המורים הטוב ביותר, בעל הכשרה ייחודית ועם ניסיון למעלה מעשור, צוות מורים שילווה את ילדכם בלימודי האנגלית בשיטה ייחודית ממנה ייהנה ללמוד כל ילד בכל גיל ובמקביל ירכוש שפה אנגלית רהוטה וחשובה להמשך החיים. מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות? צרו קשר כעת.

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button