שיעורי אנגלית לילדים

שיעורי אנגלית לילדים

שפה הינה כוח ואמצעי בסיסי לתקשורת, למחשבות ולקשת של רגשות. היום, כשהעולם הפך להיות כפר גלובלי, גברה גם החשיבות של לימוד אנגלית כשפה שנייה. השפה האנגלית הינה שפה בינלאומית, שמדברים אותה בכל מיני רמות בכל העולם והיא מהווה כלי חשוב להתקדמות והצלחה בחיים בקרב כל אדם. במידה ואתם מתלבטים האם כדאי להשקיע בלימודי האנגלית של הילדים שלכם כשהם קטנים – במאמר זה נסייע לכם לקחת החלטה ובעיקר להבין בחשיבות של שיעורי אנגלית לילדים.

שליטה בסיסית בשפה האנגלית תסייע לכל אחד בטיול שלו במדינה זרה והצלחה לתקשר עם המקומיים, היא תפתח דלתות רבות בעולם התעסוקתי ובכל מסגרת לימודים גבוהה שמעוניינים ללמוד בה ועוד. אז איך זה מתקשר לילדים שלנו? הכל מתחיל כשהם עוד זאטוטים.

שיעורי אנגלית לילדים

המוח של הילד

אם אתם תוהים, האם הילד שלכם כבר בשל ללמוד את השפה והספרות האנגלית, אזי שהתשובה היא אינה ברורה בצורה חד משמעית. מאידך, המוח של הילד דומה לספוג מאחר שהוא יכול לספוג מידע רב שיישאר לנצח, בעיקר בכל הנוגע לרכישת שפות, האזור במוח שאחראי על שפה, נחשב למפותח מאוד בקרב ילדים. עם זאת, אם נבחין בבתים שבהם משוחחים שתי שפות, יש ילדים שיצליחו להסתדר עם זה בצורה מעולה ויש כאלה שיגלו קשיים דווקא במישור השפתי, אולם עם הזמן הם יצליחו להדביק את הפער וייהנו מ- 2 שפות אם גם יחד.

אז מתי מומלץ להתחיל

היות והמוח של הילד יכול לקלוט במהרה ובקלות שפה נוספת, מה שאצל מבוגרים יותר מורכב, אפשר להסיק שככל שמתחילים שיעורי אנגלית לילדים בגיל מוקדם – כך הילד ישלוט בשפה הרבה יותר טוב! יש גם צורך להתאים את החומר הנלמד ואת השיטה של הלימוד האנגלית לילדים בהתאם לגיל של הילד ולקצב שהוא מכתיב.

אילו אופציות לימוד אנגלית לילדים קיימות

כיום שיעורי האנגלית בבית הספר מתחילים כבר בכיתה ג' בכל בית ספר יסודי. אולם מיותר לציין שמדובר בכיתה גדולה עם עוד 30 תלמידים שאמורים לקלוט שפה חדשה לחלוטין, מה שיכול להציב לא פעם קושי אצל חלק מהילדים. על כן, מומלץ ורצוי להתחיל להעניק להם שיעורי תגבור מחוץ לכותלי בית הספר כבר בגיל צעיר, שיעורים שיכולים להתקיים במסגרת של חוג או שיעורים פרטיים באנגלית.

התאמות טכנולוגיות

הילדים של היום חיים את הטכנולוגיה והיא זורמת אצלם בצורה טבעית ואינסטינקטיבית. עובדה זו למעשה מספקת יתרון גם כשמדובר בשיעורי אנגלית לילדים, מאחר וניתן ללמד את הילדים על ידי רשת האינטרנט ובעזרת סרטוני לימוד אנגלית וכך לייצר למידה אטרקטיבית ומאתגרת שמגבירה בהם את המוטיבציה ואת השאיפה ללמוד וכן באמצעות מורה פרטי לאנגלית.

שיעורים פרטיים באנגלית

כל היתרונות של אנגלית לילדים

את לימודי השפה מומלץ יהיה להתחיל כאמור כבר בגיל 4, גיל שבו הילדים עוד לא נרתעים מלימוד שפה חדשה ואין להם כל התנגדות לתהליך. להתחלה בגיל זה יש מנעד יתרונות נוספים אותם נרחיב כאן.

הימנעות ממחסומי שפה – בני נוער שנחשבים למצטיינים באנגלית במסגרת הכיתה, יתקשו לבטא את אותן יכולות גם ביומיום. המקור של הבעיה הינו במחסום השפה שמבוגרים רבים יתקלו בו בגין סיבות כגון חוסר בטחון לביטוי עצמי בשפה האנגלית. מצב זה יכול להימנע על ידי לימוד אנגלית כבר בגיל קטן. בגיל צעיר לא קיים עדיין חשש ומחסומי שפה ובשל כך, ילדים ישלטו בה מהר וישתתפו בשיח וכך ישפרו אותה כל הזמן.

פיתוח סקרנות וגישה נכונה – שיטות לימוד חדשניות שמתאימות לגיל צעיר יפתחו בילדים סקרנות, עניין ויחס חיובי ללימודי שפה זרה באופן כללי. יחס זה יוביל להבנה של כל היתרונות של השפה ככלי שמסייע בתקשורת עם בני אדם, כאמצעי שמסייע במשחק וכמובן גם בזמן גלישה ברשת.

שיפור הישגים בבה"ס – מחקרים מראים שילד ששולט בשפה נוספת מחזיק ביתרון קוגניטיבי מהותי. בזכות האימון ילדים שדוברים אנגלית יוכלו לשפר גם את הציונים שלה במקצועות אחרים, זאת להבדיל מילדים שמדברים רק עברית.

פיתוח המוח והאינטליגנציה – לימודי האנגלית הינם אימון משמעותי למוח שמעניק ומפתח את מנעד היכולות באופן כללי. למעשה, ככל שהיכולות בשפה זרה משתפרים כך המוח מתפתח.

סיגול מבטא נכון – יתרון נוסף של לימוד אנגלית בקרב ילדים קטנים הינו טמון בכך שהם מצליחים לסגל מבטא נכון והגייה ברורה וזהה לאנשים שדוברי אנגלית שפת אם. ילד ניחן ביכולת אבחנה ורבאלית מדוקדקת שפוחתת עם הגיל, ועל כן הם מצליחים לחקות מבטאים בצורה מדויקת. בנוסף, כדי לקצור תוצאות טובות, יש גם צורך במורים שדוברים אנגלית שפת אם, כדי שיהוו עבור הילד דמות חיקוי.

חיזוק הביטחון העצמי – ילדים שלומדים אנגלית החל מגיל צעיר ושמצליחים לשלוט בשפה הרבה יותר טוב מיתר בני גילם, מרגישים ביתרון, מה שמפתח אצלם את הביטחון העצמי. מדובר בכישרון שיזכה להערכה גדולה אצל המורים, ההורים ויספק תחושות כמו הישגיות, הצלחה ומסוגלות.

מעוניינים לחשוף את ילדכם לשיעורי אנגלית כבר עכשיו? בבית הספר לאנגלית של רן קרני פיתחו שיטות ללימודי אנגלית שמותאמות במיוחד לילדים צעירים כשהלימוד נעשה באופן חוויתי וכיפי. השיטה משלבת לימודים פרונטליים ופעילויות מהנות כמו בישול, צפייה בסרטים, משחקים, קריאה בספרים וכולי.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button