לימוד אנגלית כיתה ג

לימוד אנגלית כיתה ג

לימוד אנגלית כיתה ג הוא שלב קריטי השפה האנגלית והטמעתה בגילאים צעירים תסייע ברכישת שפה בצורה הרבה יותר מהירה וקלה שתביא בסופו של דבר בשליטה בשפה החשובה בעולם. בשלב הראשון, ילדים בגילאים צעירים יפגשו את השפה ויפתחו מיומנות למידה כשהתרגול הוא החשוב ביותר. את זה ניתן לעשות לא רק בלימודי אנגלית כיתה ג' אלא בחוגי אנגלית ששם ניתן לשיר, לשחק ולבשל יחד באנגלית. אז מה לומדים באנגלית תלמידים בכיתה ג', על מה ישימו דגש במהלך השנה הזו ואיך ניתן לשפר את הידע והיכולות שלהם?

לימוד אנגלית כיתה ג

מיומנויות למידה בכיתה ג

אין ספק שרכישת השפה כבר בכיתה ג' בגיל כל כך צעיר היא משימה לא פשוטה, אולם נבונה. לצד פיתוח היכולות של הילדים בהבנת הנקרא, הבנת הנשמע והסקה של מסקנות בשפה העברית, התלמיד יידרש גם לפתח שליטה בעוד שפה לא מוכרת וזרה לו. על כן ההורים אמורים לבוא לעזר ולהתמיד עם התלמיד ולתרגל יחד אתו את אוצר המילים שהוא רוכש מיד שבוע, כדי להטמיע את המילים בזיכרונו של הילד.

תכנית לימודים – מה הילדים לומדים

במהלך השנה, התלמיד נחשף למספר יכולות כגון –
היכרות עם כל אותיות באנגליתלימוד אותיות אנגלית תוך זיהוי האותיות, קריאתם וכתיבתם.
קריאה רהוטה – מודעות קריאה שכוללת בתוכה חלוקה תקנית של ההברות, רכישת אוצר מילים בסיסי בנושאים כמו – איברי הגוף, מקצועות, בני משפחה, ימות השבוע וכדומה.
הבנת הנשמע – הבנה של הנחיות בסיסיות והכרה במילות השירים והסיפורים שלומדים אותם בכיתה.
• ניהול שיחה פשוט שמבוסס על אוצר המילים שנלמד.
כתיבה – כתיבת מילים ומשפטים קצרים.
• למידה של מילות חיבור כגון – a/an/some ו – am/is/are.

מהו ההישג הנדרש מהתלמידים כחלק מפרויקט לימוד אנגלית כיתה ג

בשנה ג' המטרות שעומדות מול התלמידים הינן בשלושה תחומים: מיומנות קוגניטיבית, מיומנות אישית ומיומנויות בין אישיות. בקטגוריות הראשונה אפשר למנות הבנה ויישום – הבנה של ההוראות ודרך פעולה לפיהן, וכן הבנה ויישום של כתיבה של מילים ומשפטים קצרים. עם זאת, יש צורך להכיר באותיות כחלק מהשיטות ללימוד אנגלית, לכתוב ולקרוא כל אות ולשלוט באוצר מילים בסיסי. במיומנויות התוך אישיות, מצופה מהתלמיד לגלות התמדה בזמן שהוא מתרגל קריאה, כתיבה והבנת הנשמע והרחבה של אוצר המילים. בכל הקשור למיומנויות בין אישיות, יידרש מכל תלמיד לדעת לנהל שיח קצר עם חבריו או עם המורה על ידי אוצר מילים בסיסי, להשלים משימות קבוצתיות ולהשתתף בשירה באנגלית.

אוצר מילים לדוגמא לתרגול עם ילדי כיתה ג' בבית

בלימוד אנגלית לכיתה ג’, הילדים אמורים להכיר באוצר מילים מקבוצות שונות, כמו אברים שונים בגוף, צבעים, שמות הימים בשבוע, ספרות של שעון, רגשות, בני משפחה, בע"ח, מקצועות וכולי.

• צבעים – Pink, White, Green, Blue, Yellow, Black
• כיתה ובית הספר – Teacher, Chair, Table, Class, School
• בני משפחה: Mother, Sister, Father, Brother
• בעלי חיים: Dog, Cat, Cow, bird, giraffe
• חלקי גוף ופנים: Leg, Face, Hand, Hair, Nose, Eyes, Neck
• עונות השנה: Summer, Winter, Spring, Autumn

עזרי לימוד שמותאמים לכיתה ג'

שיטת הלימוד מתבססת לרוב על למידה מסרטונים, מאחר שצבעים, צורות ושירים יכולים לסייע בגיל הזה מאוד ליכולת התפיסה וההבנה של כל תלמיד. כמו כן, התלמיד לומד ממבחר של ספרים את הספרות האנגלית וחוברות במהלך השנה, בהן הוא יבצע משימות כמו השלמה של משפטים, מתיחה של קו בין איור למילה המתאימה (לדוג', מתיחה של קו בין ציור של חתול למילה – Cat), ומתיחה של קו בין אותיות האנגלית בהתאם לסדר עד לגילוי הציור שמסתתר ועוד.

אנחנו ההורים מבינים עד כמה האנגלית משמעותית לחיינו, ועד כמה הקניית אוצר מילים בגיל קטן יכול לסייע להם לרכוש ביטחון ושליטה בשפה בגיל מבוגר. בבית הספר ללימודי אנגלית של רן קרני תמצאו חוגי לימוד אנגלית לכיתה ג' שיעניקו חוויה לימודית מהנה לילדכם בעזרת רעיונות יצירתיים לשיפור אנגלית, משחקים והפעלות שיסיעו להטמיע בהם את השפה וללמוד לאהוב אותה.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button