שיפור הבנת הנקרא באנגלית

שיפור הבנת הנקרא באנגלית | רן קרני

שפת האנגלית הינה שפה חשובה והבנת הנקרא בשפה זו חשובה לא פחות, אולי יותר מאי פעם. כשתלמידים מגלים קושי בקריאה זה יכול להשפיע על כלל המטלות שלהם ביתר המקצועות בבית הספר. אי הבנת הנקרא באנגלית יכולה להשפיע על הביטחון של הילד, לעורר חרדה וכעס ובאופן ישיר לירידה בציונים. אולם היום ניתן להתגבר על קושי בהבנת הנקרא באנגלית באמצעות תרגול ושימוש בטכניקות שונות. 

בבית הספר לאנגלית של רן קרני תוכלו לקבל את הסיוע המדויק לכל ילד בכל כיתה בהבנת הנקרא באנגלית. בית הספר דואג לפתח בכל ילד את תחושת המסוגלות שתישאר אתו ותאפשר לו לגרוף בעיקר הצלחות. בינתיים, עד שתרשמו ללימודים באנגלית בבית הספר של רן קרני, להלן מספר טכניקות שיכולות לסייע בשיפור הבנת הנקרא. 

  1. לקרוא ספרים שאוהבים באנגלית – לא פעם, ממש כמו בעברית, קושי בהבנת הנקרא באנגלית יהיה לה קשר ישיר לכמות הקריאה באנגלית. חלק גדול מהתלמידים ביסודי וגם בחטיבה יעיד על כך שהוא  ממעט בקריאה בשפה האנגלית ורבים אף יודו שחומר קריא באנגלית, אם זה בתוכן במחשב או בכל דבר מתוך עולמם האישי – עשוי לדרבן אותם לקרוא יותר. 
  2. תקראו בקול את הטקסט – עבור לא מעט קוראים, האזנה למילים שקיימות בתוכן תוכל לעזור להם להפנים את המילים בצורה הרבה יותר אפקטיבית מאשר קריאה שהיא בעיקר ויזואלית. כמו כן, קריאה שהיא בקול תעזור גם להבנה של כל המשפט באנגלית ויהיה לה גם קשר לחיזוק הביטחון בכל הנוגע לקריאה עצמה. יש לעודד את התלמידים לקרוא בקול במידה והם ירגישו לא כל כך בטוח בנוגע לקטע או למילה כלשהי.
  3. קראו את הכותרות וכותרות המשנה – עוד שיטה שתחסוך בזמן ותהיה אפקטיבית כדי להבין באופן ראשוני את הנושא ואת התבנית של המאמר. קריאה שטחית של הכותרות תקרב מיד את הילד למאמר עוד לפני שהתחיל לקרוא, תוריד מתח ותאפשר לו הרגיש שהוא מתחיל לקרוא נושא שהוא כבר מבין חלק ממנו. 
  4. לקרוא מקטעים מורכבים כמה פעמים – קריאה חוזרת של מקטע שהוא מורכב יותר, הינה חשובה להבנה של כל התמונה הכללית של הטקסט. יש כמה חלקים בקריאה שהם לא מובנים בגין כמה וכמה סיבות כמו – הגייה לא נכונה של המילים, חיבור של כמות גדולה של מילים למשפט שהוא ארוך. הקריאה הנשנית תעזור בלמקד ב-מיקרו ואף תסייע לפצח מכשול לא ברור (האם חוסר ההבנה קשור להגייה מוטעית של מילים שהן מוכרות, מילים חדשות שדורשות פירוש או מושגים שדורשים ריענון.) קריאה חוזרת של החלק שהוא לא ברור, תוכל לעזור להבין את ההמשך של התוכן.
  5. השתמשו בסרגל כדי לעקוב אחר הקריאה – באמצעות סרגל תוכלו לבצע מעקב אחר הטקסט וזה יעזור גם  להפריד בין השורות שקוראים לבין השורות הבאות בפסקה החדשה. זה יוצר פיקוס ומרכוז על הטקסט. יחד עם זאת, זה גם יכול לעזור בכל קריאה של ילד עם בעיות קשב או בעיית דיסלקציה.
  6. שאלו שאלות מתוך הטקסט – כדי לבדוק אם אכן הטקסט הובן, יש לשאול שאלות מתוכו. שאלות שיעוררו דיון מעניין ויאפשרו לעשות שימוש גם בחלק מהמילים שמופיעות בתוכן.
מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button