הבנת הנקרא באנגלית לכיתה י'

הבנת הנקרא באנגלית לכיתה י' | רן קרני

בואו נודה כי אנגלית לכיתה י' הינה שנה מטלטלת עבור כל תלמיד. מדובר בשנה בה מתחילות בחינות הבגרות שהתוצאות שלהן תהיינה כל כך משמעותיות לקריירה שבה יבחרו ולהמשך חייהם. אומנם אנגלית בכיתה זו לא תתאפיין בהיבחנות בפועל בבחינת הבגרות, אולם היא כן תתאפיין ביעדים זהים. למעשה התלמידים ב – י' כבר לא לומדים יותר דקדוק, מה שהיו רגילים לתרגל עד כה, אלא בעיקר קוראים חומר רב בנושאים מגוונים וברמות קושי משתנות ולאחר מכן עונים על שאלות – מה שמבהיר שכל נושא הבנת הנקרא הוא הדומיננטי וכל השנים שבהם למדו אנגלית נוקזו לרגע הזה.

חשיבות הבנת הנקרא באנגלית

אז כפי שנאמר כיתה י' זאת בהחלט הכיתה בה רוב התלמידים שלומדים אנגלית אמורים להבין את החומר שהם קוראים או לפחות את רובו. על ידי הבנה של התוכן הם יוכלו לענות נכון על שאלות וליצור שיח תקין, לרשום חוות דעת או לחוות ביקורת בכתב. תלמיד שיתקשה בהבנת הנקרא יאלץ לעבוד על הפער הזה ולהסתייע בגורם חיצוני – מורה פרטי לאנגלית, קורס באנגלית וכו'. לא כדאי להתעכב בלקבל עזרה בשלב זה, שכן יש הרבה מה להדביק והבגרות קרובה מתמיד.  

מה כדאי לדעת על מבחני הבגרות באנגלית?

אנגלית לכיתה י' תהייה בהחלט אבן דרך חשובה לכל תלמיד. בכל מבחן בגרות באנגלית תהייה אפשרות להיבחן ל – 3, 4 או חמש יחידות. כשברוב התיכונים כיום משבצים את התלמידים בהקבצות 4 וחמש וממעטים להשאיר הקבצה של – 3 יחידות. מבחני הבגרות מתחלקים לשלושה מודלים, כשכל אחד מתרכז במיומנות אחרת. שניים מהמודלים יתמקדו בעיקר באנסין, הבנת הנקרא ובכתיבה. המודל השלישי יתמקד בספרות אנגלית. מודל הספרות הוא בדרך כלל לא יהיה המודל הראשון שבו יבחנו התלמידים ולכן זה לא כל כך רלוונטי לכמה יחידות ייגש התלמיד, המבחן הראשון תמיד יכלול אנסין.

מתי כדאי להתחיל להתכונן למבחן הבגרות?

עכשיו ולא דקה מאוחר יותר! וזאת משום שבחינות הבגרות באנגלית ולימודי האנגלית בכיתה י' יתמקדו בשליטה וידע של אוצר המילים והבנת הנקרא וחשוב לעבוד כעת במידה ויש פער או קושי, כי החומר הוא רב.  גם למי ששולט בחומר מומלץ בכיתה י' לקבל סיוע כדי לתרגל כמה שיותר אנגלית ולשוחח אם אדם דובר אנגלית שפת אם, מכיוון שנבחנים גם באופן מילולי על מנת לבחון את השליטה בשפה. מיומנויות אלה יוכל לקבל התלמיד במקור חיצוני שבו מלמדים אנגלית ומתמחים באנגלית לבגרות. כמו כן, כדאי לקרוא ספרים ולתרגל מבחני בגרות ישנים. 

מעוניינים לקבל עזרה באנגלית? חוששים מהבגרות הקרבה באנגלית? אצלנו בבית הספר לאנגלית של רן קרני תוכלו לקבל את הסיוע המדויק לכל צורך – אולם חשוב להתחיל עכשיו ולא להתמהמה. הבגרות כבר נראית באופק והמלאכה רבה. בבית הספר לאנגלית תתרגלו שיח באנגלית עם מורה דובר אנגלית שפת אם. תוכלו לקרוא תוכן באנגלית, לענות על שאלות וללמוד שיטות וטכניקות שיסיעו לכם גם בבחינת הבגרות. בבית הספר לאנגלית של רן קרני יקבל כל תלמיד טיפים וכלים שיעצימו בו את הביטחון לקראת המבחן ואת תחושת המסוגלות לעבר ההצלחה.

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים!
אהבתם את המאמר? שתפו!
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
מה חדש אצלי באתר?
שלח הודעה
1
מעוניינים בייעוץ?
ברוכים הבאים לבית הספר לאנגלית של רן קרני, כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button